اعلام ویژه‌برنامه‌های صدا و سیمای مرکز خوزستان در ماه مبارک رمضان
کد خبر: 3715197
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۶

اعلام ویژه‌برنامه‌های صدا و سیمای مرکز خوزستان در ماه مبارک رمضان

کانون خبرنگاران نبأ ــ مدیرکل صدا و سیمای مرکز خوزستان ویژه‌برنامه‌های ماه مبارک رمضان شبکه استانی مرکز خوزستان را اعلام کرد.

اعلام ویژه‌برنامه‌های صدا و سیمای مرکز خوزستان در ماه مبارک رمضان

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، مسلم رحیمی، مدیرکل صدا و سیمای مرکز خوزستان در آستانه آغاز ماه پر خیر و برکت رمضان ویژه‌برنامه‌های معارفی این مرکز را تشریح کرد و گفت: صدا و سیمای مرکز خوزستان در این ایام با تهیه و تولید ویژه‌برنامه‌های متنوع و شاد با توجه به میل و نیاز مخاطب، میهمان گرم خانواده‌های صمیمی و مخاطبان خوش ذوق این شبکه استانی است.
وی با بیان اینكه برنامه‌سازان سیمای مرکز خوزستان با تلاش شبانه‌روزی خود در ایجاد فضایی معنوی و تقویت روحیه ایثار، فداکاری، همدلی، کمک به دیگران نقش مؤثری را ایفا و با یاری رساندن به نیازمندان، معنویت این روزهای مبارک را دوچندان می‌کنند، عنوان کرد: ویژه‌برنامه «روشنی‌های شهر» ویژه افطار از برنامه‌های خاص این مرکز در ایام ماه مبارک رمضان است که ساعت ۱۹:۳۰ به‌مدت ۵۰ دقیقه به تهیه‌کنندگی احمد غفاری روی آنتن سیمای شبکه خوزستان می‌رود.
رحیمی ادامه داد: این برنامه با بخش‌های متنوعی از جمله گزارش‌های تولیدی از آمادگی بقاع متبرکه، غبارروبی مساجد و حرم مطهر علی ابن مهزیار اهوازی(ع)، تهیه زولبیا و بامیه، آمادگی خانواده‌های خوزستانی در آستانه ماه مبارک، گزارش آداب و رسوم شهرستان‌های مختلف در ایام ماه مبارک رمضان، حمایت از کالای ایرانی، مصرف بهینه آب، خشکسالی، حال خوب و حال و هوای رمضانی، حکایات و قصه‌های قرآنی، ادعیه، تغذیه در ماه مبارک رمضان با حضور پزشکان و کارشناسان و... همراه است.
وی محوریت این ویژه‌برنامه‌ را تحکیم بنیان خانواده و ایجاد شور و نشاط در خانواده‌ها برشمرد و گفت: در این برنامه قصد داریم توسط خیرین و مردم از طریق ارتباط تلفنی یا به‌صورت حضوری مشکلاتی از قبیل پرداخت دیه، ایجاد شغل، تهیه جهیزیه، تهیه مسکن و غیره را برطرف كنیم.
مدیرکل صدا وسیمای مرکز خوزستان اظهار کرد:‌ «سحرخیزان» ویژه‌برنامه سحرگاهی سیمای مرکز خوزستان است که به‌مدت ۹۰ دقیقه هر روز ساعت ۳ بامداد به‌طور زنده به تهیه‌کنندگی مجتبی همت‌پور، با آیتم‌های سخنرانی و کارشناسی آیت‌الله جزایری که به شرح دعای زیارت جامع خواهد پرداخت، بحث کارشناسی خانواده با حضور اساتید حوزه و دانشگاه که به مسائل مرتبط با ماهواره، طلاق، ارزش‌های دینی و نقش آن در تحکیم بنیان خانواده می‌پردازند، حضور مداح و اجرای مناسب ادعیه و قطعات آوازخوانی در دستگاه‌های موسیقی، بحث رمضان در شعر و ادب پارسی توسط دکتر پاک‌طینت، کارشناسی پزشکی که به مباحث پزشکی ویژه سحر، روزه و رمضان می‌پردازند، همچنین ادعیه ویژه ماه مبارک رمضان و بخش گزارشی و آیتم‌های متنوع دیگر پخش می‌شود.
رحیمی افزود: در ویژه‌برنامه سحرخیزان دعای پرفیض سحر با نوای گرم مداحان اهل بیت(ع) قبل از اذان به سمع و نظر بینندگان می‌رسد و با گزیده‌ای از کلام شخصیت‌های برجسته حوزه و دانشگاه به استقبال اذان صبح و ادعیه بعد از آن می‌رود.
وی ادامه داد: ویژه‌برنامه جمع‌خوانی قرآن کریم با عنوان «زمزمه‌های آسمانی» به‌مدت ۶۵ دقیقه به تهیه‌کنندگی محسن پناه به‌مدت ۳۰ روز و هر روز از یکی از شهرستان‌های مختلف استان به‌صورت زنده و مستقیم از سیمای شبکه خوزستان پخش خواهد شد.
رحیمی در ادامه به دیگر برنامه‌های سیمای مرکز خوزستان در ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: ویژه‌برنامه‌های سخنرانی مذهبی آیت‌الله شفیعی هر روز به‌مدت ۳۰ دقیقه، سخنرانی مذهبی با موضوع تفسیر قرآن کریم آیت‌الله حیدری هر روز به‌مدت ۳۰ دقیقه، پخش زنده شب‌های قدر ماه رمضان به‌مدت چهار ساعت به تهیه‌کنندگی اکبر صابرنژاد، پخش زنده راهپیمایی روز قدس آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به تهیه‌کنندگی احمد یوسفی و برنامه‌های روتین گلخونه، بادبادک‌ها، بیت الهنا، تبیان که در ایام ماه مبارک با حضور کارشناسان مذهبی، دینی و پزشکی به مزیت‌ها و اعمال ماه مبارک رمضان می‌پردازند.
مدیرکل صدا و سیمای مرکز خوزستان گفت: بخش عربی سیمای مرکز هم با پخش سریال نمایشی 30 قسمتی «سنابل ورشن» از اول ماه مبارک رمضان به‌مدت ۴۰ دقیقه بعد از اذان مغرب به تهیه‌کنندگی سیدمهدی فاخر و ویژه‌برنامه نوالولایه به تهیه‌کنندگی حامد سیوانی به‌مدت ۱۰ دقیقه با موضوع مذهبی و رویکرد ماه مبارک رمضان از ساعت ۲۰:۳۰ میهمان خانه‌های گرم مردم عرب خوزستان خواهد بود.
وی اظهار کرد: ویژه‌برنامه «جشن بزرگ رمضان» به تهیه‌کنندگی اکبر صابرنژاد از اول ماه مبارک رمضان به‌مدت ۱۵ شب با حضور مردم شریف شهرستان‌های استان خوزستان با هدف ایجاد نشاط از دیگر برنامه‌های سیمای خوزستان در ایام ماه مبارک رمضان است.
رحیمی در ادامه با تصریح اینكه رادیو خوزستان نیز با تولید و پخش ویژه‌برنامه‌های متنوع در ایام ماه مبارک رمضان با شنوندگان خود همراه خواهد بود، برنامه «یک قدم تا خدا» را ویژه‌برنامه افطاری صدای مرکز خوزستان اعلام کرد و گفت: این برنامه با ساختار کلامی پیامی آوایی هر روز از ساعت ۱۹ به‌مدت ۹۰ دقیقه به تهیه‌کنندگی رضا رادمهراز رادیو خوزستان پخش خواهد شد.
وی گزارش‌های تولیدی از محلات خوزستان در ماه مبارک رمضان، تغذیه و نکات سلامت، گزارش از مساجد استان، احکام و پاسخگویی به سؤالات شرعی روزه، تشویق شنوندگان برای دادن افطاری ساده، دعوت از کارشناسان مذهبی، معرفی آداب و رسوم ماه مبارک رمضان در خوزستان، روزه‌اولی‌ها و معرفی قاریان قرآن را از بخش‌های عمده این برنامه بیان کرد.
مدیركل صدا و سیمای مرکز خوزستان گفت:‌ همچنین «باسحرخیزان» ویژه‌برنامه سحر ماه مبارک رمضان است که از روز اول، ساعت ۳ بامداد به‌مدت ۶۰ دقیقه از صدای مرکز خوزستان به تهیه‌کنندگی محمود رضا ستایش روی آنتن رادیو خوزستان می‌رود. این برنامه به پخش سخنرانی کوتاه علما و ائمه جمعه استان به همراه مناجات، ادعیه، تواشیح و هم‌خوانی می‌پردازد.
رحیمی افزود: در این برنامه دعای پرفیض سحر با نوای گرم مداحان اهل بیت(ع) قبل از اذان به سمع شنوندگان می‌رسد و با گزیده‌ای از کلام شخصیت‌های برجسته حوزه و دانشگاه به استقبال اذان صبح و ادعیه بعد از آن می‌رود.
رحیمی اظهار کرد: ویژه‌برنامه جمع‌خوانی قرآن کریم به‌مدت ۶۵ دقیقه به تهیه‌کنندگی محسن پناه به‌مدت ۳۰ روز و هر روز از یکی از شهرستان‌های مختلف استان به‌صورت زنده و مستقیم از رادیو خوزستان پخش خواهد شد.
وی به برنامه‌های بخش عربی رادیو خوزستان اشاره کرد و گفت: ویژه‌برنامه لیالی رمضانیه به تهیه‌کنندگی حسین حیاوی با ساختار ترکیبی نمایشی در شب‌های ماه مبارک به‌مدت ۶۰ دقیقه به‌صورت مجله شبانه با آیتم‌های از جمله بخش گزارشی، عجایب قرآن، نمایش، اسلام و دین سعی در ایجاد فضایی مفرح و شبانه در شب‌های ماه مبارک رمضان توأم با طرح مسائل اجتماعی و وسعی در ارتقاء فرهنگ عمومی مردم عرب خوزستان دارد روی آنتن رادیو خوزستان خواهد رفت.
مدیرکل صدا و سیمای مرکز خوزستان همچنین به اقدامات معاونت خبر این مرکز در استقبال از ماه میهمانی خدا اشاره و تصریح کرد: تولید بیش از ۱۷۰ گزارش خبری تلویزیونی و رادیویی با موضوع آماده شدن مردم برای ماه رمضان، غبارروبی مساجد و حلول ماه مبارک، پوشش جلسات قرآنی و تهیه ۲۳۰ گزارش رادیویی و پرداختن به خبرها و موضوعات مرتبط در سه بخش خبری تلویزیونی فارسی و عربی و سه بخش رادیویی فارسی و عربی از برنامه‌های پیش‌بینی شده برای ماه نزول قرآن است.
رحیمی تولید ۴۰ گزارش موضوعی با رویکرد ماه مبارک رمضان و آداب و رسوم مردم مناطق مختلف استان در این ماه و درج اخبار متناسب با رویدادهای ماه رمضان در سایت و پیام‌رسان سروش خبرگزاری صدا و سیما را از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده معاونت خبر رسانه استانی همزمان با ماه مبارک رمضان برشمرد.
وی افزود: معاونت فضای مجازی صدا و سیمای استان هم با تولید آثار متناسب با ماه مبارک رمضان با مخاطبان خود همراه می‌شود و سعی در انتقال پیام‌های با محتوا و اثربخش دارد.
مدیرکل صدا وسیمای مرکز خوزستان تولید و انتشار پوستر و اینفوگرافی با موضوعات قرآنی، ادعیه و مناسبت‌ها، فیلم کوتاه، وله و پادکست با موضوع مناسبت‌های ماه مبارک رمضان، تأمین و انتشار آیتم‌های کوتاه برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی در فضای مجازی، برگزاری مسابقه و فراخوان، ایجاد و بارگذاری صفحه ویژه در وب‌سایت مرکز، استفاده از ظرفیت اپلیکیشن جهان بین همراه و بهره‌گیری از ظرفیت پیام‌رسان سروش را از جمله اقدامات در نظر گرفته شده این معاونت بیان کرد.
وی با اشاره به اینکه ماه رمضان فرصت بسیار مناسبی برای خودسازی و رجوع به خویش و نزدیکی بیشتر به خداوند است، ابراز امیدواری کرد: صدا و سیمای مرکز خوزستان همگام با مخاطبان خود بتواند لحظات ناب معنوی و عرفانی را برای بینندگان و شنوندگان فراهم آورد.
حسین عبدالعزیزی

انتهای پیام

captcha