اختتامیه جشنواره «قرآن، عترت و نماز» در زاهدان برگزار شد
کد خبر: 3715339
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۱

اختتامیه جشنواره «قرآن، عترت و نماز» در زاهدان برگزار شد

گروه فعالیت‌های قرآنی- اختتامیه مسابقات قرآن، عترت و نماز در حوزه رسانه و مطبوعات، صبح امروز، پنجشنبه 27 اردیبهشت‌ماه مقارن با نخستین روز از ماه مبارک رمضان در تالار اشراق مجتمع فرهنگی و هنری ارشاد استان برگزار شد.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، اختتامیه مسابقات قرآن، عترت و نماز در حوزه رسانه و مطبوعات، صبح امروز، پنجشنبه 27 اردیبهشت‌ماه مقارن با نخستین روز از ماه مبارک رمضان در تالار اشراق مجتمع فرهنگی و هنری ارشاد استان برگزار شد.
آیت‌الله عباسعلی سلیمانی، امام جمعه و نماینده ولی فقیه در استان در این مراسم بیان کرد: قرآن و عترت دو یادگار ارزشمند و گرانسنگ رسول خدا هستند که طبق حدیث نبوی، هیچگاه از یکدیگر جدا نخواهند شد.
وی افزود: از رسول خدا یادگارهای ارزشمند بسیاری برجای مانده، همانند نماز، زکات، جهاد، ابقاء دین و ایجاد تمدن بزرگ اسلامی. اما حاصل عمر ایشان و زیرساختی‌ترین مسائل، قرآن و عترت است.
امام جمعه شهرستان زاهدان اظهار کرد: در حدیث ثقلین آمده است که «انهما لن یفترقا حتی یردا علی الحوض» این دو یادگار من (قرآن و عترت) هیچ‌گاه از هم جدا نمی‌شوند، تا کنار حوض کوثر بر من وارد شوند.

اختتامیه جشنواره «قرآن، عترت و نماز» در زاهدان برگزار شد

حجت‌الاسلام علی ولی‌زاده، استاد علوم ارتباطات و سردبیر روزنامه‌های استانی موسسه فرهنگی هنری خراسان نیز در این مراسم بیان کرد: علم ارتباطات ظاهرا یک علم غربی است، در حالی‌که در فرهنگ قرآنی نیز این علم جایگاه دارد، اما میان تعاریف غربی و قرآنی تفاوت است.
وی ادامه داد: در علم ارتباطات غربی تنها به دنبال جلب مخاطب هستند، اما در فرهنگ قرآنی، نتیجه و میزان تأثیرگذاری مهم است. قرآن به‌دنبال این است که در پیام خود، نکات اخلاقی و انسانی را بیان کند.
گفتنی است، در پایان این مراسم از حسین‌اصغر روکی به‌عنوان نفر اول بخش مقاله، هادی محمدی خبرنگار ایکنا به‌عنوان رسانه برتر در بخش خبر، پری عباس‌زاده نفر اول رشته حفظ کل، نجمه آرمان نفر اول رشته حفظ 20 جزء، محبوبه مظاهری نفر اول حفظ 5 جزء، فاطمه آذرگون در رشته حفظ 3 جزء و زهرا قنبری به‌عنوان نفر اول رشته قرائت تجلیل به‌عمل آمد.

انتهای پیام

captcha