دعوای اصلی آمریکا با ایران، بر سر منافع و تسلطی بود که دیگر نیست
کد خبر: 3715491
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۱

دعوای اصلی آمریکا با ایران، بر سر منافع و تسلطی بود که دیگر نیست

گروه اجتماعی ــ عضو مجلس خبرگان رهبری جنگ و دعوای اصلی آمریکا با ایران را بر سر منافعی دانست که دیگر در ایران حاصل نخواهد شد.

به گزارش ایکنا از قم، آیت الله حسینی بوشهری امروز در مراسم نماز جمعه این هفته قم در مصلی قدس بااشاره به خروج آمریکا از برجام گفت: آمریکا در این دوران اوج دشمنی‎های خود را با ما منصه ظهور کشاندند.
وی افزود: رئیس جمهور آمریکا با گفتار بی ارزشش هر روز ملت ما را تهدید می کند که البته رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در پاسخ به این سخنان سخیف بیان کردند که من به نمایندگی از ملت ایران به آقای ترامپ می گویم که شما غلط می کنید ولی حال سوال این است که دعوای آمریکا با ما بر چه مساله ای است؟
وی بیان کرد:مشکل آنها با ما فقط با انرژی هسته ای و موشک و.. نیست بلکه آنها می خواهند که بر ما و نظام ما تسلط پیدا کنند؛ چون فکر می کنند که سیطره ای بر ملت ایران ندارد زیرا آنها سالها ما را چپاول می کردند؛ آنها ضمنا با هویت نظام اسلامی ما مشکل دارند؛ آنها دنبال ملتی هستند که هر روز به ما امر کنند و ما نیز تابع آنها باشیم؛ مثل رضاخانی که یک روز آن را آوردند و یک روز آن را تبعید کردند.
وی با اشاره به نامه محرمانه ترامپ به سران عرب بیان کرد: آنها از رسیدن این نامه به دست رهبری ما تعجب کردند ولی جالب آن است که رئیس جمهور آمریکا خط این کشور را مشخص کرده است و دراین نامه نوشته بود که من این همه برای شما هزینه کردم و هرچه ما دستور می دهیم عمل کنید.
خروج آمریکا از برجام غیرمنتظره نبود
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: خروج آمریکا از برجام غیرمنتطره نبود به دلیل اینکه رهبر انقلاب بارها به مسئولین فرمودند که من مانع مذاکره نمی شوم اما در عین حال از آنها خواستند که از آمریکا و رئیس جمهور این کشور برای رفع تحریم‎ها تضمین بگیرند که البته به رغم تمام تلاش مسئولان ما، چنین امری حاصل نشد.
وی تصریح کرد: این تضمین از رئیس جمهور آمریکا برای حفظ قرادادی که 5+1 و سازمان ملل آن را امضا کردند گرفته نشد و آمریکایی ها با کمال وقاهت از آن خارج شدند و البته حاضر نیستند که هزینه ای نیز برای آن بپردازد؛ حال امروز آمریکا در برجام نیست و کشورهای اروپایی و چین و روسیه در آن حضور دارند ولی رهبر نیز فرمودند که من هم بعید میدانم که آنها تضمین بدهند ولی اگر توانستید تضمین محکمی بگیرید.
وی یادآورشد: مذاکره کنندگان باید این زحمات را چون منافع ملی در کار است باید به شکلی رقم بزنید که نتیجه آن بدون کمترین هزینه ای برای نظام باشد؛ اروپایی ها باید تضمین کنند که منافع ما را حل کنند زیرا ما مشکلی با دنیا نداریم و می خواهیم با دنیا تعامل کنیم.
تقارن روز نکتب، روز خون را حاصل کرد
آیت‎الله حسینی بوشهری با اشاره به جنایات هفته گذشته رژیم صهیونیستی گفت: 70 سال قبل با حمایت و جنایت انگلیسی ها یک غده سرطانی در منطقه ایجاد شد؛ از آن روز این روز را نکبت نامیدند ولی وقتی رئیس جمهور مغرور آمریکا بیان کرد که طبق وعده من باید سفارت به قدس منتقل شود دیدیم که همه در این سالروز دست به این خیانت زدند و تعدادی از سران عرب نیز خیانت کردند و برخی نیز به فلسطینان خنجر زدند.
امام جمعه قم بیان کرد: روزی که اسراییلی ها در کنار آمریکایی ها جشن و سرور ایجاد کردند ارتش رژیم صیهونیستی 64 نفر را کشت وصدها نفر را زخمی کرد؛ سالروز تاسیس این رژیم با کمک انگلیس را روز نکبت وسالروز هفتاسالگی آن نیز به عنوان روز خون نامیده شد؛ صهیونیست ها می خواستند با تقارن این دو روز یک حادثه تاریخی را در دنیا رقم بزنند ولی رسوا شدند و آمریکا نیز در دنیا رسوا شد.
وی یادآورشد: در این زمینه تنها کشوری که با آمریکا همکاری کرد کشوری به نام گواتمالا است که خیلی ها نام آن را هم نشنیده اند؛ تظاهرات عظیمی در سراسر دنیا اتفاق افتاد و حتی کشورهایی که ملاحظاتی داشتند و اجازه راهپیمایی را نمی دادند هم شاهد بودند که در این کشورها راهپیمایی علیه رژیم اشغالگر قدس انجام شد.
وی با محکومیت این جنیات بیان کرد: مدت ها به بمباران سوریه دست می زد ولی مقاومت با شلیک 65 موشک به 10پایگاه نظامی اسراییل و یک مرکز اطلاعاتی اسراییل آنها را وادر به یک سکوت مرگبار کرد؛ نخست وزیر رژیم اشغالگر صیهونیستی در عین دست پاچگی روانه مسکو شد و از از انها درخواست که این روند ادامه پیدا نکند.
فتح خرمشهر روز با امداد الهی حاصل شد
امام جمعه قم گفت: روز فتح خرمشهر و عملیات بیت المقدس است که این روز روز بسیار بزرگ و تاریخی است؛ چهل و چهار کشور در این جنگ علیه ما طراحی کرده بودند و تمام امکنانات را در اختیار صدام قرارداده بودند ولی خدا با ما بود و امداد غیبی الهی به مدد ماشتافت و فرزندان این انقلاب خرمشهر را فتح کردند و خداوند نیز به ما نصرت داد؛ در فتح خرمشهر 19 هزار نفر از بعثی ها اسیر و 16 هزار نفر کشته شدند و همه دشمنان تصریح کردند که چگونه شکست خوردند.
انتخابات لبنان همه را شگفت زده کرد
وی انتخابات لبنان را باعث شگفتی همگان دانست و گفت: کسانی که سعی می کردند با پول های خود زمینه ای برای رای دادن به افراد مورد نظرات خود را داشتند شاهد بودند که نصف کرسی های لبنان به حزب الله و یاران آن رسید و این نشانه ملتی است که برای خدا میجنگد.
وی گفت: در عراق نیز با توجه به اینکه هیچ حزبی اکثریت را بدست نیاورد ولی از برآورد کلی نتایجه احساس می شود که بیشترین نیروها بازهم با مقاومت همراه هستند.
رمضان، ماه دعا و قرآن
عضو خبرگان رهبری با اشاره به ماه مبارک رمضان این ماه را ماه ماه بهار قرآن دانست و گفت: خداوند میزبان این سفره پرنعمت است؛ در این روزها قرائت قرآن و رسیدگی به نیازمندان و دوری از گناهان از اعمالی است که باید انجام دهیم زیرا به مدد الهی شیطان در بند درآمده است.
وی همچنین با اشاره به سالروز وفات حضرت ابوطالب(ع) نیز گفت: ایشان شخصیت بسیار بزرگی هستند و با همه نامهربانی هایی که با ایشان شده است ایشان شخصیتی است که در کنار پیامبر ایستاده و از ایشان در همه صحنه ها دفاع می کند؛ ایشان از کودکی همیشه حامی پیامبر اکرم بود و این دفاع را تا آخر عمر که با ایمان از دنیا رفت دنبال کرد.
انتهای پیام

captcha