نگاهی به کتاب «احیاگری و مردم‌سالاری دینی»
کد خبر: 3715601
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۹

نگاهی به کتاب «احیاگری و مردم‌سالاری دینی»

گروه ادب ــ کتاب «احیاگری و مردم‌سالاری دینی»، جلد دهم از مجموعه آثار عماد افروغ در سوره مهر است که در این کتاب وی به ابعاد احیاگری امام خمینی(ره) و مسئله مردم‌سالاری دینی پرداخته است.

نگاهی به کتاب «احیاگری و مردم‌سالاری دینی»

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه خبری سوره مهر، مولف در بحث احیاگری، ابعاد احیاگری امام(ره) اعم از احیاگری دینی، سیاسی، در ساحت داخلی و خارجی را با توجه به مبانی فلسفی، عرفانی و فقهی آن مورد بررسی قرار داده است.

ابعاد مختلفی که می‌توانست به گونه‌ای مرتبط با احیاگری امام(ره) باشد، حتی مسئله فقهی و بحث زمان و مکان و اینکه در موضوع شرایط اجتماعی- سیاسی دخالت داده شود.

بحث دوم هم که در واقع جزء دغدغه‌های مولف محسوب می‌شود، مردم‌سالاری دینی است. در این کتاب درباره دموکراسی، قابلیت‌های آن و همچنین تئوکراسی، قابلیت‌های آن و نقدهایی که بر آن وارد است بحث شده و از دل این دو بحث، مولف مردم‌سالاری دینی را با تکیه بر اندیشه امام(ره) مطرح کرده و برای آن 12 ویژگی را برشمرده است.

عماد افروغ علاوه بر کتاب «احیاگری و مردم‌سالاری دینی»، آثاری همچون سه جلد «فریادهای خاموش»، «ما و جهانی شدن»، «رابطه اخلاق و سیاست»، «دیباچه‌ای بر روش تحقیق در منطق کلمات»، «دیالکتیک خرد و جامعه دریچه‌ای رو به تحقیق»، «حقوق شهروندی و عدالت»، «پرسش جهانی شدن»، «انقلاب اسلامی و مبانی بازتولید آن»، «احیاگری و مردم‌سالاری دینی»، «محتواگرایی و تولید علم»، «روشنفکری و اصل گرایی فلسفی»، «گفت وگوهای سیاسی»، «گفت‌وگو؛ ابزار یا گفتمان»، «هویت ایرانی و حقوق فرهنگی»، «مناقشه حق و مصلحت و بن‌بست جنبش دانشجویی»، «محتواگرایی و تولید علم»، «گفتارهای انتقادی» و «چالش‌هاى کنونى ایران» از سوی انتشارات سوره مهر منتشر شده است.

انتهای پیام

captcha