روزه‌داری، تمرین بندگی و تربیت نفس است
کد خبر: 3715613
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۵

روزه‌داری، تمرین بندگی و تربیت نفس است

گروه اجتماعی- فرمانده ناحیه بسیج سپاه زاهدان گفت: انسان روزه‌دار لذت‌های دنیوی را ترک کرده و در نتیجه فرصت بهتری پیدا می‌کند تا به درون خود توجه کند. وقتی توجه انسان از مادیات، نیازهای جسم و لذت‌ها دور شود، روح مهلت پالایش پیدا می‌کند.

روزه‌داری، تمرین بندگی و تربیت نفس است

خدارحم سارانی، فرمانده ناحیه بسیج سپاه زاهدان، در گفت‌وگو با ایکنا از سیستان‌ و بلوچستان، گفت: ماه رمضان، فرصتی برای انسان فراهم می‌کند تا به خودسازی برسد؛ مقدمه شناخت خدا و رسیدن به حقیقت نیز معرفت‌النفس و خودسازی است.
وی ادامه داد: در این ایام، شیاطین در غل و زنجیر هستند، انسان لذت‌های دنیوی را ترک کرده و در نتیجه فرصت بهتری پیدا می‌کند تا به درون خود توجه کند. وقتی توجه انسان از مادیات، نیازهای جسم و لذت‌ها دور شود، روح مهلت پالایش پیدا می‌کند.
فرمانده ناحیه بسیج سپاه زاهدان افزود: روزه گرفتن وعبادت کردن در این ماه، سپر آتش جهنم خواهد شد؛ روزه‌دار مادامی که در این ماه روزه است، هر عمل خیری که انجام دهد، ثوابش چندین برابر خواهد بود.
وی اظهار کرد: به‌عنوان نمونه اگر یک خرما در این ماه صدقه داده شود، به اندازه این است که فرد روزه‌دار صدها برابر در ماه‌های دیگر صدقه می‌دهد. حتی خوابیدن روزه‌دار هم عبادت محسوب می‌شود.
سارانی بیان کرد: در روایات آمده است که روزه‌داری تنها به معنای پرهیز از خوردن و آشامیدن نیست، بلکه باید همه اعضا و جوارح انسان روزه باشد. غیبت نشود، نگاه به نامحرم نکنیم، کسی را مورد آزار و اذیت قرار ندهیم.
فرمانده ناحیه بسیج سپاه زاهدان با بیان اینکه دعا کردن و مناجات نیز از اعمال سفارش شده ماه مبارک است، افزود: اگر دعاهای ما دیر مستجاب می‌شود، نباید ناامید شد؛ امیرالمؤمنین(ع) می‌فرمایند خدا به اندازه نیت ما به انسان عنایت می‌کند و اگر اجابت دعای ما به تأخیر می‌افتد به دلیل این است که خداوند می‌خواهد حاجت بزرگتری به انسان عنایت کند.

انتهای پیام

captcha