رمضان راه رسیدن به همه خوبی‌ها
کد خبر: 3715626
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۰
منبرهای یک دقیقه‌ای؛

رمضان راه رسیدن به همه خوبی‌ها

‌گروه جامعه ــ ‌ماه رمضان راه رسیدن به همه خوبی‌ها است و هیچ ماهی چنان ظرفیتی ندارد، پذیرایی در این ماه، قرآن است و هرکس انسش با قرآن بیشتر باشد، در این ضیافت بیشتر وارد می‌شود و هرکس دور از قرآن باشد طعم آن را نمی‌چشد.‌

Image result for ‫آیت الله محمدجواد فاضل لنکرانی‬‎

به گزارش ایکنا؛ در زمان ما قرآن را عوام مردم کنار گذاشتند گرچه ممکن است آن را قرائت کنند اما تصدیق به قرآن لازم است و حکمی که در آن بیان شده را باید بی‌چون چرا پذیرفت. پذیرایی در این ماه، قرآن است و هرکس انسش با قرآن بیشتر باشد، در این ضیافت بیشتر وارد می‌شود و هرکس دور از قرآن باشد طعم آن را نمی‌چشد.‌

‌در ماه رمضان خدا ابعاد نورانیت قرآن را برای‌ اهلش بیشتر باز می‌کند و لذا باید از خدا بخواهیم حقیقت آن را تا اندازه ای که درک و فهم داریم به ما عنایت فرماید. همه در این ماه وارد ضیافت الهی می‌شویم حتی کسانی که به دلایلی نمی‌توانند روزه بگیرند؛ امام صادق(ع) در روایتی می‌‌فرماید خداوندا این ماه را برای ما سالم نگه دارد لذا اگر ماه رمضان انسان سالم برگزار شود خداوند تضمین کرده آن سال سالم برگزار می‌شود.

این ماه سه جهت در آن وجود دارد نخست این که از خدا بخواهیم در آن سالم باشیم و این که ماه را برای ما سالم قرا دهد و دیگر اینکه بتوان ماه را سالم تحویل خدا داد؛ لذا کسانی که در این ماه احساس کنند نورانیتشان بیشتر شده می‌توانند ماه را سالم تحویل دهند.

ماه رمضان راه رسیدن به همه خوبی‌ها است و هیچ ماهی چنان ظرفیتی ندارد. اقرار کردن در پیشگاه خدا مهم است و این که بگوییم صبح تا شب مشغول درس و بحث هستیم و کار اشتباهی انجام نداده‌ایم که بخواهیم اقرار کنیم، اشتباه است. انسان باید خود را در ماه رمضان نزدیک به خدا ببیند و به راحتی ارتباط بر قرار کند و بخواهد که خداوندا مبادا با همه بدی‌هایم به من نظر نکند.

«آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی در اولین جلسه از سلسله مباحث ماه مبارک رمضان»

انتهای پیام

captcha