کاربران ایرانی سد فیلترینگ را هم شکستند!
کد خبر: 3715658
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۰

کاربران ایرانی سد فیلترینگ را هم شکستند!

گروه شبکه اجتماعی ــ وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با انتشار آماری در استوری صفحه اینستاگرام خود، به افزایش ‌‌بازدید کاربران ایرانی تلگرام با وجود فیلترینگ و اقبال بیش‌ از پیش به این شبکه اجتماعی اشاره کرد.

کاربران ایرانی سد فیلترینگ را هم شکستند/ اقبال به تلگرام همچنان وجود دارد

به گزارش ایکنا؛ محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در آخرین استوری منتشر شده در صفحه اینستاگرام خود با انتشار آماری، به افزایش استفاده کاربران شبکه اجتماعی تلگرام از فیلتر شکن و بالا رفتن آمار بازدید پست‌های منتشر شده در این شبکه اجتماعی اشاره کرد.

این آمار، توسط دانشگاه تهران تهیه شده و در قالب یک نمودار به مقایسه میزان بازدید از تلگرام قبل و بعد از اعمال فیلترینگ پرداخته، است. در این تصویر با نگاهی آماری مشخص شده که در زمان اعمال فیلترینگ توسط شرکت‌های اینترنتی، میزان بازدید از پست‌های تلگرامی به حداقل تقلیل یافته است. اما نمودار نشان می‌دهد که با ترویج استفاده از فیلترشکن‌ها و نیز نسخه‌های فارسی تلگرام، بازدید از تلگرام روز به روز افزایش یافته و اکنون در حال رسیدن به حالت اولیه و قبل از فیلتر شدن این شبکه اجتماعی است.

پیش از این نیز وی با انتشار پستی در اینستاگرام خود از دلایل اعمال محدودیت بر فیلترشکن‌ها مطالبی را درج کرده بود که به شرح زیر است:
۱. یکی از دلایل مخالفت دولت با اعمال محدودیت کلی بر پیام رسان‌ها فراگیر شدن فیلترشکن‌ها بود.

۲. اگر ظنی بر ارتباط برخی پیام‌رسان‌ها با سرویس‌های اطلاعاتی وجود دارد، در مورد برخی فیلترشکن‌ها این ارتباط دیگر ظن نیست بلکه یقین است و بودجه برخی از آنها مستقیما از طرف دولت آمریکا تامین می‌شود. بنابراین اکنون با فراگیر شدن فیلترشکن‌ها که قابل پیش‌بینی بود، شرایط نامناسبتری رخ داده است.

۳. در سیاست‌های اعلامی دولت‌های متخاصم با مردم ایران، راهکارهایی برای فراگیر شدن فیلترشکن‌ها در ایران مطرح و پیگیری شده است. عدم تدبیر برای همراهی مردم در تصمیماتی که برای فضای مجازی اتخاذ می‌شود، عملا باعث ترویج فیلترشکن‌ها و در نتیجه تقویت برنامه‌های متخاصمین است.

۴. جدا از این دسته فیلترشکن‌ها، دسته‌ای دیگر نیز باج افزار و بدافزار هستند و در زمانی‌که زندگی روزمره مردم در فضای مجازی شکل گرفته، تهدید بزرگی برای امنیت آنها مطرح می‌شود.
۵. اختلاف نظر در مسئولین و نارضایتی جمعی از مردم اکنون تهدید بزرگتری را برای امنیت فضای مجازی فراهم کرده که نمی‌توان از کنار آن به راحتی گذشت و باید برای آن چاره جدی اندیشید.

انتهای پیام

captcha