طرح «بینات ۲۱» در سمنان برگزار می‌شود
کد خبر: 3715702
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۶

طرح «بینات ۲۱» در سمنان برگزار می‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی: رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان از برگزاری طرح «بینات ۲۱» در شش شهرستان استان طی ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: ۱۵۵ نفر طی سال گذشته در این طرح شرکت داشتند.

به گزارش ایکنا از سمنان، به نقل از خبرگزاری مهر محمد دلالی، رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان ظهر امروز 29 اردیبهشت با اشاره به برنامه‌های اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان در ماه مبارک رمضان از برگزاری طرح بینات ۲۱ با موضوع سوره «قصص» در شش شهرستان استان خبر داد و گفت: بر اساس این طرح پس از تبلیغات، ثبت نام، سطح بندی و کلاس‌بندی مخاطبان، به تفکیک جنسیت، سطح تحصیلات و محدوده سنی، کلاس‌های آموزشی در ۲۴ جلسه ویژه علاقمندان به ترجمه و تفسیر قرآن، در مراکز آموزشی پیش‌بینی شده برگزار شد.

وی شهرستان‌های گرمسار، سمنان، مهدی‌شهر، دامغان، شاهرود و میامی را میزبان این طرح عنوان کرد و گفت: در این طرح مخاطبان، ضمن آشنایی با ترجمه و تفسیر سوره مبارکه قصص در ماه مبارک رمضان خواهند توانست فرامین حیات‌بخش آن را در زندگی فردی و خانوادگی خود به کار بندند.

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان ادامه داد: به افرادی که حد نصاب آزمون پایانی (حداقل نمره ۱۴ از ۲۰) را کسب کنند، گواهینامه مربوطه اعطاء می‌شود.

دلالی با بیان این که شرکت در این دوره برای عموم آزاد است، اذعان کرد: پیش نیاز شرکت در این دوره داشتن گواهی نامه قرائت سطح (روانخوانی و صحت قرائت نماز) و حداقل مدرک تحصیلی سوم راهنمایی است.

وی هدف از برگزاری این طرح را نشر و ترویج ترجمه، تفسیر، مفاهیم و فرهنگ غنی قرآن کریم در جامعه، حرکت در جهت رفع مهجوریت قرآن کریم در جامعه اسلامی (به تناسب توان) بیان کرد و افزود:  همچنین کمک به کاهش معضلات گوناگون بشری، با استفاده از نشر و ارائه الگوهای رفتاری و رهنمودهای قرآن کریم و انس هر چه بیشتر مخاطبان با آموزه‌ها و فرامین قرآن در ماه مبارک رمضان  از دیگر اهداف این طرح است.

دلالی یادآور شد: طرح بینات در سال ۹۶ با موضوع سوره حجر در شش شهرستان استان سمنان برگزار و تعداد ۱۵۵ نفر در این طرح شرکت داشتند. انتهای پیام

 

captcha