روزه‌داران کاشمری؛ پای سفره‌های افطاری ساده امامزادگان
کد خبر: 3715890
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۰

روزه‌داران کاشمری؛ پای سفره‌های افطاری ساده امامزادگان

گروه شهرستان‌ها - بقاع متبرکه شهرستان کاشمر هر شب میزبان بیش از ۴ هزار نفر از روزه‌داران با سفره‌های افطاری ساده هستند.

روزه داران کاشمری؛ پای سفره های افطاری ساده امامزادگان

محمدرضا علی‌نیا، مدیر اجرایی بقعه امامزاده سیدحمزه کاشمر در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، با بیان اینکه هر شب در بقاع متبرکه دومین شهر زیارتی خراسان رضوی سفرهای ساده افطاری به نام سفره‌های آسمانی گسترده می‌شود، بیان کرد: این سفره‌های ساده افطاری از ابتدای ماه مبارک رمضان در سه بقعه سیدحمزه(ع)، سیدمرتضی(ع) و سیدمحمد(ع)، با هدف ترویج سنت حسنه افطاری ساده گسترده می‌شود.
محمدرضا علی‌نیا، با اعلام اینکه در این سه بقعه هر شب حدود چهارهزار و 500 نفر در پای سفره‌های ساده افطار می‌نشینند، بیان کرد: این مراسم از ابتدای ماه مبارک رمضان آغاز شده و زائران و مجاوران بعد از اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء در جوار مقدس امامزادگان و در جمع سایر روزه‌داران، با افطاری ساده، روزه خود را باز می‌کنند.
وی با اعلام اینکه این سفره‌های افطاری شامل چای، نان و پنیر و خرما است، گفت: بر اساس برنامه‌ریزی انجام گرفته با کمک خیران و واقفان، از ابتدا تا انتهای ماه مبارک رمضان، 120 هزار روزه دار میهمان سفره افطاری در این بقعه هستند.
علی نیا با بیان اینکه در بقعه متبرکه سیدحمزه هر شب پذیرای 2500 روزه‌دار هستیم، افزود: هر شب 20 میلیون ریال برای سفره افطاری در این بقعه هزینه می‌شود و روزه‌داران پس از اقامه نماز مغرب و عشاء، روزه خود را سر سفره ساده واقفان و خیران در بقعه سیدحمزه می گشایند.
وی با اشاره به اینکه این مراسم با هدف ترویج سنت حسنه افطاری ساده در سه امامزاده سیدحمزه(ع)، سیدمرتضی(ع) و و سیدمحمد(ع) برگزارمی‌شود، بر ضرورت نهادینه شدن فرهنگ ساده زیستی در جامعه تأکید کرد و گفت: ساده زیستی و ترویج این فرهنگ باید مورد توجه جدی قرار گیرد تا در سایه آن نیازمندان بیشتری تحت حمایت قرار گیرند.
علی‌نیا با بیان اینکه این کار موجب حمایت بیشتر از نیازمندان می‌شود، عنوان کرد: بهترین سفره افطار، سفره‌ای است که به دور از تشریفات، اسراف و چشم و هم چشمی باشد و همچنین در راستای اجرای دستورات دینی برای روزه‌داران گسترده شود.
مدیر اجرایی بقعه امامزاده سید حمزه کاشمر، اکرام و اطعام را وظیفه اهل ایمان دانست و افزود: هرچه سفره‌های افطاری ساده‌تر باشد، شرایط بیشتری را می‌توانیم برای کمک به نیازمندان فراهم کنیم.
وی در ادامه با اشاره به برنامه‌های ماه رمضان در بقاع این شهرستان، بیان کرد: هر روز در امامزادگان و بقاع متبرکه کاشمر جلسات تفسیر، روخوانی و روانخوانی، ترتیل خوانی، و آموزش روخوانی و روانخوانی عمومی آقایان و بانوان صبح، عصر و بعد از افطار برگزار می‌شود.
علی‌نیا گفت: در شب‌های قدر بطور متوسط 15 هزار نفر در بقعه سیدحمزه کاشمر حضور می‌یابند و پس از افطار تا سحر در این بقعه به شب زنده داری و برپایی مراسم احیا مشغول می‌شوند.

انتهای پیام

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
یک طلبه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۷/۰۳/۰۱ - ۱۴:۴۴
0
0
خوشا به حال خدام های امامزاده
captcha