چهارمین اجلاس استانی نماز در خراسان جنوبی برگزار می‌شود
کد خبر: 3716078
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۳
شهریورماه؛

چهارمین اجلاس استانی نماز در خراسان جنوبی برگزار می‌شود

گروه معارف - مدیر ستاد اقامه نماز خراسان‌ جنوبی گفت: چهارمین اجلاس استانی نماز با موضوع «شیوه‌های دعوت به نماز و نماز و شهدا» به میزبانی شهرستان قاین در شهریورماه جاری برگزار می‌شود.

 

چهارمین اجلاس استانی نماز در خراسان جنوبی برگزار می شود

به گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، حجت‌الاسلام حسین کمیلی، مدیر ستاد اقامه نماز خراسان‌جنوبی امروز، 30 اردیبهشت در شورای اقامه نماز استان، اظهار کرد: نمازخانه‌های بین راهی استان از نظر کمیت در وضعیت خوبی قرار دارد.

وی افزود: در جاده زاهدان و جاده مشهد میانگین فاصله نمازخانه‌های بین راهی کمتر از 30 کیلومتر و در جاده طبس به سمت تهران فاصله بین 50 تا 60 کیلومتر است.

وی با بیان اینکه در خراسان‌جنوبی، هشت مجتمع خدمات رفاهی آستان قدس رضوی وجود دارد که از نظر کیفیت عالی است، تصریح کرد: به نسبت بقیه استان‌ها کیفیت نمازخانه‌های بین راهی خوب است اما در بعضی نقاط استان کیفیت خوبی ندارد.

مدیر ستاد اقامه نماز خراسان‌جنوبی با بیان اینکه پیگیر وضعیت سرویس‌های بهداشتی نمازخانه‌های بین راهی هستیم، افزود: یکی از نیازهای استان در بحث نمازخانه‌های بین راهی تعیین مشخص قبله است که باید انجام شود.

کمیلی ادامه داد: همچنین مهرهای این نمازخانه‌ها اغلب غیر قابل استفاده است که پیشنهاد می‌شود سنگ‌های مهری توسط صنایع داخل استان تولید و جایگزین شود.
وی اظهار کرد: در دوسال گذشته 15 هزار مهر نماز تحویل گرفتیم و در مساجد بین راهی قرار دادیم اما همواره این مهرها به علت استفاده بسیار، غیر قابل استفاده است.
مدیر ستاد اقامه نماز خراسان‌جنوبی بیان کرد: فضای جلوی مساجد و نمازخانه‌های بین راهی نیز کیفیت خوبی ندارد و لازم است آسفالت شود.
کمیلی ادامه داد: چهارمین اجلاس استانی نماز با موضوع شیوه‌های دعوت به نماز و نماز و شهدا به میزبانی شهرستان قاین در شهریورماه جاری برگزار می‌شود.

گفتنی است؛ تولی گری مساجد بین راهی توسط سازمان اوقاف و امور خیریه استان و امور مساجد خراسان‌جنوبی، واگذاری امور رسیدگی به فضاهای محیطی نمازخانه‌های بین راهی با اداره کل حمل و نقل و پایانه‌ها، تامین مهر نماز و جامهری توسط صنعت، معدن و تجارت استان، تهیه گزارش از نمازخانه‌های بین راهی توسط صداوسیمای استان و نصب تابلوی قبله نما در تمامی نمازخانه‌های بین راهی استان، از مصوبات این جلسه بود.
نصب تابلویی در نمازخانه‌های بین راهی برای پیگیری امور مربوط به این نمازخانه‌ها توسط مردم، فعال کردن کمیته بازدید از نمازخانه‌های بین راهی با محوریت فرمانداران شهرستان‌های استان، سطح بندی نمازخانه‌های بین راهی، تبلیغ وقف برای نمازخانه‌های بین راهی و تشکیل کمیته جذب مردم به مساجد از دیگر مصوبات این شورا بود.
همچنین در این جلسه مقرر شد جلسه بعدی شورای اقامه نماز استان در تیرماه سال جاری با موضوع نمازخانه‌های مدارس و بهداشت نمازخانه‌ها برگزار شود.

انتهای پیام

captcha