مساجد و ائمه جماعت بانشاط، زمینه‌ساز جذب جوانان به مساجد است
کد خبر: 3716098
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۱
استاندار خراسان‌جنوبی:

مساجد و ائمه جماعت بانشاط، زمینه‌ساز جذب جوانان به مساجد است

گروه اجتماعی- استاندار خراسان‌جنوبی گفت: وجود مساجد بانشاط و سرزنده و همچنین ائمه جماعت بانشاط، زمینه‌ساز جذب جوانان به مساجد است و باید برای جذب جوانان به مساجد چاره‌اندیشی شود.

به گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، محمدمهدی مروج‌الشریعه، امروز30 اردیبهشت، در شورای استانی اقامه نماز خراسان‌جنوبی اظهار کرد: خدمات آستان قدس رضوی، ظرفیت بزرگی در استان است که باید حداکثر بهره‌مندی را این ظرفیت ببریم.
وی افزود: آستان قدس رضوی در زمینه نمازخانه‌های بین‌راهی، خدمات چند منظوره‌ای ارائه می‌دهد که از زیباترین کارهای صورت گرفته در سطح کشور است.
استاندار خراسان‌جنوبی بیان کرد: وجود مساجد بانشاط و سرزنده و همچنین ائمه جماعت بانشاط، زمینه‌ساز جذب جوانان به مساجد است و باید برای جذب جوانان به مساجد چاره‌اندیشی شود.
مروج‌الشریعه با بیان اینکه باید از مشارکت‌های مردمی و تشکل‌های بخش خصوصی در زمینه ساماندهی و احداث نمازهانه‌های بین راهی بهره برد، تصریح کرد: اگر از ظرفیت مشارکت مردم کمک گرفتیم دیگر نیاز نیست از مبادی دولتی پیگیر این امر باشیم.
وی با بیان اینکه باید جلسات کاربردی در کمیته تخصصی شورای اقامه نماز استان برگزار شود، اظهار کرد: در بحث نماز در سکوها و نمازخانه‌های بین‌راهی علاوه بر مسائل زیرساختی باید به مباحث نرم‌افزاری نیز توجه شود.
استاندار خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه نباید زمانی که مسافر به سکوهای نماز برای اقامه نماز می‌رسد، مشکل برقراری ارتباط داشته باشد، افزود: باید مشکل برقراری ارتباط در این نمازخانه‌های بین راهی و سکوهای نماز نیز برطرف شود.
مروج‌الشریعه با بیان اینکه چگونگی ساماندهی نمازخانه‌های بین راهی از منظر تولی‌گری و طبقه بندی قابل بحث است، تصریح کرد: باید از ظرفیت فرمانداران شهرستان‌ها برای ساماندهی و احداث نمازخانه‌های بین راهی به کار گرفته شود.
وی اظهار کرد: اداره اوقاف و امور خیریه نباید تنها به کمک‌های زیرساختی بپردازد، بلکه باید در راستای اشاعه فرهنگ وقف در زمینه تولی‌گری و برپا نگه‌داشتن نمازخانه‌های بین راهی تلاش کند.
استاندار خراسان‌جنوبی با بیان اینکه نظافت نمازخانه و سرویس‌های بهداشتی نیازمند نظارت و کنترل است، افزود: سرویس‌های بهداشتی بین‌راهی نیز جای بحث دارد و باید تعیین تکلیف شود؛ بنابراین اداره حمل و نقل و راهداری و فرمانداران باید نقشه مناسبی را برای این امر اتخاذ کنند.
مروج‌الشریعه با اشاره به اینکه مساجد، پایگاه محفوظ نگه‌داشتن مسلمانان است، خاطرنشان کرد: این مسائل باید در کمیته تخصصی شورای اقامه نماز استان با مداومت رصد شود.

 انتهای پیام

captcha