برای اولین بار محافل قرآنی کاشمر در فضای باز برگزار می‌شود
کد خبر: 3716300
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۷

برای اولین بار محافل قرآنی کاشمر در فضای باز برگزار می‌شود

گروه شهرستان‌ها- همزمان با ماه مبارک رمضان و برای اولین بار محافل قرآنی کاشمر در فضای باز برگزار می‌شود.

برای اولین بار محافل قرآنی کاشمر در فضای باز برگزار می شود

فخرالاسلام برهانی، مسئول مجمع مرکزی قاریان قرآن کاشمر در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، با بیان اینکه از تلاوت قرآن برای اولین بار در فضای باز امامزاده سید مرتضی(ع) بزرگترین پارک خطی کشور خبر داد و گفت: همزمان با ماه مبارک رمضان آیات قرآن توسط قاریان برجسته شهرستان قرائت خواهد شد.
وی با بیان اینکه این مراسم با همکاری شهرداری و شورای این شهر برگزار می‌شود، بیان کرد: این مراسم باشکوه از ساعت 22.30 سوم خردادماه شروع و به مدت یک ساعت ادامه خواهد داشت.
برهانی با اعلام این مطلب که برای رفاه حال همشهریان، اتوبوس‌هایی از نقاط مختلف شهر آماده خدمت به افراد هستند، گفت: نه تنها در هر شب بین شرکت کنندگان قرعه کشی و جوایزی اهداء خواهد شد بلکه در شب آخر نیز چند جایزه نفیس و ویژه خواهیم داشت.
وی با اشاره به اینکه تمامی شهروندان به همراه خانواده‌های خود می‌توانند در این جلسات قرآنی شرکت کنند، اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود در هر جلسه بیش از هزار نفر شرکت کنند.
برهانی با بیان اینکه این جلسات برای اولین سال به مدت 10 شب برگزار خواهد شد، بیان کرد: امیدواریم از سال آینده تعداد برگزاری این جلسات در فضای باز افزایش یابد.
مسئول مجمع مرکزی قاریان قرآن کاشمر با اعلام اینکه در تلاش هستیم قرآن را از فضای حسینیه و مساجد به سطح معابر عمومی بیاوریم تا نمود بیشتری داشته باشد، گفت: تلاش شده با فراهم کردن بسترهای لازم، از این طریق جوانانی را که هیچ علاقه‌ای نسبت به مسجد و حسینیه ندارند، در فضای باز در جلسات قرآن حضور یابد.
وی با اشاره به اینکه وقتی مراسم اجرای موسیقی در فضای باز برگزار می‌شود پس می ‌وان جلسات قرآنی را از اجرای موسیقی بسیار باشکوه‌تر برگزار کرد، عنوان کرد: حتی اگر یک جوان 5 دقیقه هم در این مراسم حضور یابد و به صدای قرآن گوش دهد برای ما کافی است که شاید با همین تلنگر اتفاق خوبی برایش بیفتد.
برهانی در ادامه با بیان اینکه اکنون 18 تا 19 جلسه اصلی قرآن در کاشمر فعال هستند، افزود: همزمان با شروع ماه مبارک رمضان بالغ بر 200 تا 300 جلسه قرآنی خانگی در سطح شهر فعال می شود.
وی با اشاره به اینکه هرچند این جلسات فصلی هستند اما مقرر شده همین جلسات هم تحت پوشش مجمع مرکزی قاریان کاشمر قرار گیرند و شناسنامه دار شوند، اظهار کرد: از شورای شهر و شهرداری درخواست داریم به طور ماهیانه مبالغی به جلسات قرآنی اختصاص دهند تا بتوانیم برنامه ریزی خوبی در این خصوص داشته باشیم.
مسئول مجمع مرکزی قاریان قرآن کاشمر با اعلام اینکه با قول مساعد شورای اسلامی شهر و شهرداری مقرر شده کمیته پشتیبانی جلسات قرآنی متشکل از خیران و شورا و شهرداری تشکیل شود، افزود: امیدواریم از بخش‌های مختلف برای جلسات قرآنی منابع مالی اختصاص یابد.

انتهای پیام

 

captcha