برگزاری محافل قرآنی با حضور قاری بین‌المللی در لرستان
کد خبر: 3716311
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۳
عباس‌زاده خبرداد:

برگزاری محافل قرآنی با حضور قاری بین‌المللی در لرستان

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ معاون اوقاف لرستان از برگزاری محافل قرآنی با حضور علی‌رضا رضایی، قاری ممتاز بین‌المللی از افغانستان در چند شهرستان استان خبرداد و گفت: این قاری که نفر اول مسابقات بین‌المللی امسال نیز هست از ۲۱ رمضان امسال در استان حضور می‌یابد.

برگزاری محافل قرآنی با حضور قاری ممتاز بین‌المللی علی‎رضا رضایی در لرستان

حجت‌الاسلام محمدجواد عباس‌زده، معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه لرستان در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان، در رابطه با برنامه‌های اوقاف و امور خیریه لرستان، در ماه مبارک رمضان، گفت: برنامه جزءخوانی و ترتیل‌خوانی قرآن‌کریم هر روز ماه مبارک رمضان در امامزادگان شاخص استان برگزار می‌‏شود.
وی با اشاره به این‌که این برنامه جزخوانی و ترتیل‌خوانی در 9 بقعه متبرکه و امامزادگان شاخص استان اجرا می‌شود، افزود: در خرم‎آباد این برنامه قرآنی هر روز عصر از ساعت 17 تا 18 در امامزاده زیدبن علی(ع) برگزار می‌شود.
حجت‌الاسلام عباس‌زاده به برگزاری محافل قرآنی در بقاع متبرکه استان اشاره کرد و گفت: در نظر است علاوه‌بر برگزاری محافل انس با قران با حضور قاریان ممتاز استانی و شهرستانی، چند محفل قرآنی نیز با حضور قاری ممتاز بین‌المللی از کشور افغانستان به‌نام علی‌رضا رضایی در چند شهرستان استان برگزار شود.
وی ادامه داد: این قاری ممتاز بین‌المللی که نفر اول مسابقات بین‌المللی امسال نیز هست از 21  رمضان امسال در استان لرستان حضور می‌یابد.
معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه لرستان در خصوص وجود موقوفه‌هایی با نیست افطاری، افزود: در شهرستان‌های بروجرد و ازنا چند مورد موقوفه داریم که نیت واقفان آن‌ها افطاری ماه مبارک رمضان است.
یادآور می‏‌شود، علی‌رضا رضائی، نماینده کشور افغانستان در رشته قرائت بزرگسالان در سی‌وپنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن ایران موفق به کسب رتبه برتر شد. این قاری ممتاز بین‌المللی از سن 16 سالگی وارد جلسات قرآن شد و کم‌کم با راهنمایی اساتید از مرحله روخوانی و روانخوانی کار قرائت قرآن را آغاز کرد و سپس با یادگیری تجوید و صوت‌ و لحن، قرائت قرآن را به‌صورت حرفه‌ای دنبال کرده است و از محضر اساتیدی مانند استادان غفاری، سیدی، رجائی، شاه‌میوه، ستوده‌نیا، مرحوم استاد حسن‌زاده و مرحوم حمیدرضا عباسی بهره برده است.
انتهای پیام

captcha