اختصاص ۶۱ درصد زکات خراسان‌شمالی برای رسیدگی به امور محرومان
کد خبر: 3716365
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۲

اختصاص ۶۱ درصد زکات خراسان‌شمالی برای رسیدگی به امور محرومان

گروه اجتماعی - مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان‌شمالی گفت: از مجموع زکات جمع آوری شده در سطح استان 61 درصد به منظور رسیدگی به امور نیازمندان و 39 درصد نیز برای هزینه کرد در پروژه های عمرانی تخصیص می‌یابد.

اختصاص 61درصد زکات خراسان‌شمالی برای رسیدگی به امور محرومان

عباس اهرابی، مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان در گفت و گو با ایکنا از خراسان‌شمالی اظهارکرد: سال گذشته در سطح استان 86 میلیارد زکات جمع آوری شد که از این میزان 70 میلیارد ریال آن زکات واجب و مستحبی و 16 میلیارد ریال نیز مربوط به فطره و کفاره بوده و این در حالیست که سال قبل تر از آن در مجموع 90 میلیارد ریال زکات در استان پرداخت شده است.

وی با اشاره به کاهش میزان جمع آوری زکات در استان طی سال گذشته،ادامه داد: عمده ترین دلیل کاهش میزان زکات در استان مباحث مربوط به خشکسالی و عدم برداشت محصول در برخی از نقاط استان است.

اهرابی با بیان اینکه در خراسان شمالی 785 روستا وجود دارد که 569 مورد آن مشمول پرداخت زکات هستند، افزود: این در حالیست که از 569 مورد روستای مشمول پرداخت زکات این فریضه فقط از سوی 260 روستا به جا آورده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه یک هزار و 642 عامل افتخاری در بحث جمع آوری زکات با کمیته امداد مشارکت دارند، گفت: 59 مبلغ مقطعی و 169 مبلغ افتخاری نیز در جمع آوری زکات به عنوان فریضه واجب با این نهاد همکاری می‌کنند.

اهرابی با اشاره به اینکه 61 درصد زکات جمع آوری شده به حوزه کمک به محرومان و نیازمندان تخصیص می یابد، افزود: 39 درصد دیگر نیز صرف ساخت راه ارتباطی بین مزارع، غسالخانه، کتابخانه، خانه عالم، حسینیه، زینبیه و مسجد می‌شود.

انتهای پیام.

captcha