بنیاد قرآن به دنبال گفتما‌ن‌سازی قرآن است
کد خبر: 3716519
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۷
دبیرکل بنیاد قرآن در گفت‌وگو با ایکنا؛

بنیاد قرآن به دنبال گفتما‌ن‌سازی قرآن است

گروه اندیشه ــ حجت‌الاسلام و المسلمین سيدمهدی حسين‌‌زاده به ارائه گزارشی پیرامون بنیاد قرآن پرداخت و بیان کرد: طرحی به نام فضه را در دستور کار داریم که این کار منجر به گفتمان‌سازی قرآن خواهد شد.

به گزارش ایکنا؛ حجت‌الاسلام و المسلمین سيدمهدی حسين‌زاده، دبیرکل بنياد قرآن در بیست‌وششمین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن ضمن حضور در غرفه ایکنا، به ارائه توضیحاتی در زمینه فعالیت‌های این بنیاد پرداخت و بیان کرد: بنیاد قرآن در سال 59 تاسیس شده و هم پای انقلاب اسلامی است و امسال که چهلمین سال انقلاب است ما هم دو سال دیگر سالگرد چهلمین سال بنیاد قرآن را داریم.
وی در ادامه افزود: در آن سال که بنیاد قرآن تاسیس شد، بیشتر در حیطه انتشارات فعالیت داشت و آثاری که الآن داریم، این آثار 40 ساله همواره به روز است و کتاب‌هایی چاپ شده که اینها با یک سال و دو سال و ... کهنه نشده و چون خیلی از کتب و آثار عمیق و نسخه‌های خطی و متناسب با جامعه را منتشر کرده‌ایم، لذا کهنه نمی‌شوند.
حسین‌زاده تصریح کرد: این کار انتشارات در حوزه خودش به نحو احسن انجام شد و ادامه هم دارد، ولی به دلیل کارهای دیگر که هم‌عرض آنها شروع شد، کمتر توانستیم به آن بپردازیم و گاهی اوقات به همین دلیل به ما اعتراض می‌شد که کار نشر ضعیف شده است.
وی در ادامه بیان کرد: اگر به کارهای گذشته برگردیم، شاید فرصتی برای بیان آن نباشد، اما کارهایی که فی‌الحال داریم و هر سال به آن اشاره و تأکید می‌کنیم، چون از کارهای ماندگار است و در چشم‌انداز بنیاد قرآن و در آن منشوری که داریم ماندگار است. یکی از آنها که سال قبل انجام شد، طرح بشارت حکیم، زبان‌پژوهی قرآن و دوره مترجمی قرآن بود که با شهردای تهران در این زمینه همکاری داشتیم و در کل فرهنگسراها این کتاب تدریس شد.
دبیر کل بنیاد قرآن تصریح کرد: یک قرآنی چاپ شده که موجود است، علاوه بر این یک قرآن مشتمل بر جزء سی انجام شده و از همان قرآن همراه با طرح و تمرین و ... که درسی است و این به عنوان یک کار ویژه محسوب می‌شود که می‌تواند در اماکن مختلف مورد استفاده قرار گیرد و این کار نهادینه شود.
وی در ادامه با اشاره به دیگر کارهای این بنیاد گفت: کار دوم که در دست داریم و امسال به پایان رسیده، طرح «فضه، گفتمان قرآنی، سبک زندگی قرآنی» است. فضه خادمه حضرت زهرا(س) است که بیست سال بعد از شهادت ایشان جز قرآن سخن نگفت و این طرح را به عنوان گتفمان قرآنی و سبک زندگی قرآن مطرح کرده‌ایم که امسال نیز در یک کتاب تنظیم شده و آماده چاپ و در حال تدریس است و حدود 14 آیتم دارد.
حسین‌زاده بیان کرد: این طرح 14 گونه می‌تواند تدریس شود، لذا امیدواریم که این طرح نیز همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند که سبک زندگی قرآنی و حفظ قرآن فراگیر شود، در این طرح این منویات محقق شود. با این کار سبک زندگی قرآنی ترویج می‌شود و با قرآن با یکدیگر حرف می‌زنیم و در تمام شئون زندگی ما قرآن وارد شود. این کتاب در 500 صفحه آماده نشر است و زمانی که امکانات مالی به دست ما برسد، این کتاب را نیز به چاپ خواهیم رساند.
انتهای پیام

captcha