عرضه «DVD جنگل رضوان» برای آشنایی کودکان با مفاهیم قرآنی
کد خبر: 3716524
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۷
مدیر مکتب‌القرآن الکریم استان تهران عنوان کرد:

عرضه «DVD جنگل رضوان» برای آشنایی کودکان با مفاهیم قرآنی

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مدیر نمایندگی مکتب‌القرآن الکریم استان تهران اظهار کرد: اخیرا برای اینکه کودکان، بیشتر با قرآن آشنا و مأنوس شوند، دی وی دی «جنگل رضوان» که به صورت سه بُعدی است را به عنوان یک بازی کودکانه برای یادگیری کلمات و مفاهیم قرآنی آماده کرده‌ایم و این دی وی دی در سطح کشور منحصر به فرد است.

تهیه «DVD جنگل رضوان» برای آشنایی کودکان با مفاهیم قرآنی

سیدعبدالحسین متقی، مدیر نمایندگی مکتب‌القرآن الکریم استان تهران، در گفت‌وگو با ایکنا، درباره فعالیت‌های این مؤسسه و همچنین غرفه آنان در نمایشگاه بین‌المللی قرآن اظهار کرد: مکتب‌القرآن الکریم با سابقه نزدیک به 29 سال تجربه، در تربیت نوآموز پیش‌دبستانی قرآنی فعالیت می‌کند. در این غرفه، آنچه که مربوط به محتوای آموزشی این مؤسسه است، در قالب کتاب‌هایی که مربوط به نوآموزان است، واحدهای کار و سایر کتاب‌های متنوع که کودکان به این کتاب‌ها گرایش دارند، عرضه شده است.
وی ادامه داد: سبک آموزش ما با توجه به اینکه مورد تأیید هرساله آموزش و پرورش قرار می‌گیرد، یک سبک دانش‌آموزمحور است و از طریق نمایش، قصه، سرود و سایر فعالیت‌هایی که شاد و نشاط‌ آورباشد، دانش‌آموزان را هم با مسائل علمی و مورد نیاز این سنین و هم با قرآن، سیره پیامبر و اهل بیت(ع) آشنا می‌کنیم.
متقی همچنین اظهار کرد: همچنین این کودکان در یک پروسه زمانی هشت ماهه که دوره پیش‌دبستانی است با چهارده سوره کوچک آشنا شده و آن را حفظ می‌کنند و چهارده حدیث کاربردی که مختص نوآموزان و کوتاه هم هستند را به آنان یاد می‌دهیم.
مدیر نمایندگی مکتب‌القرآن‌الکریم استان تهران اظهار کرد: این کودکان در طول دوره هشت‌ماهه با عبارات و کلمات قرآنی مأنوس می‌شوند؛ به گونه‌ای که این کودکان در پایان دوره آموزشی توان قرائت اولیه قرآن را به صورت روخوانی خواهند داشت. این روش، هم از نظر علمی و هم از نظر اعتقادی و تربیتی و با توجه به شیوه کار، تقریبا در کشور منحصر به فرد است.
متقی گفت: همچنین اخیرا برای اینکه کودکان، بیشتر با کار قرآنی آشنا و مأنوس شوند، دی وی دی جنگل رضوان که به صورت سه بعدی است را به عنوان یک بازی کودکانه برای انس با قرآن و یادگیری کلمات و مفاهیم قرآنی آماده کرده‌ایم. این دی وی دی در سطح کشور منحصر به فرد است و تاکنون چنین فعالیتی با این شرایطی که توضیح دادم و بسیار هم جذاب است در ایران انجام نشده است و برای اولین بار توسط مؤسسه دارالقرآن الکریم تنظیم و ارائه شده است.
مدیر نمایندگی مکتب‌القرآن الکریم استان تهران در پایان گفت: دفتر مرکزی مؤسسه در تهران، خیابان انقلاب، خیابان فخر رازی، خیابان شهید نظری پلاک 61 است و نمایندگی استان تهران در آنجا فعالیت می‌کند.

انتهای پیام

captcha