حداقل قرآنی که در ماه رمضان باید تلاوت کنیم چقدر است
کد خبر: 3716597
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۸

حداقل قرآنی که در ماه رمضان باید تلاوت کنیم چقدر است

ماه رمضان، ماه نزول قرآن است و فرصتی است که تا اهل خانه درکنار هم قرآن تلاوت کنند، چرا که خدا به اهل خانه نگاه می‌کند و برکت را در آن خانواده جاری می‌سازد.

به گزارش ایکنا؛ باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی حائری زاده سخنران و کارشناس علوم قرآنی گفت: ماه مبارک رمضان ماه خدا و ماه نزول قرآن است، خداوند در این ماه برای ما بندگاش فرصتی را قرار داده که اگر می‌توانیم هر روز صفحه‌ای از قرآن تلاوت را کنیم. حداقل قرآنی که در ماه مبارک رمضان برای تلاوتش سفارش کرده‌اند؛ ۵۰ آیه است و بیشتر از آن هر میزانی است که قاری قرآن انتخاب کرده است.
وی در ادامه بیان کرد: در روایتی از علی بن موسی الرضا علیه السلام داریم که ایشان روزی ۱۰ جز قرآن تلاوت می‌کردند، یا در بحثی دیگر آمده: امام صادق علیه السلام چهل بار ختم قرآن می‌کردند. چقدر خوب است که در این ماه مبارک ختم قرآن و تلاوت ما همراه با دقت، تدبر و تفکر در معانی کلام خدا باشد. همه ما می دانیم که قرآن پند و موعظه است. نور است و مسیر روشنایی را به انسان ارائه می‌دهد.
این استاد و سخنران و کارشناس علوم قرآنی افزود: قرآن به زیبایی می‌فرماید، همین قرآن «هدی للمتقین» است برای کسانی که سرزمین وجودیشان مستعد و آماده نور الهی است. به همین سبب نور می‌گیرند و رشد می‌کنند، اما کسانی که سرزمین وجودشان شوره زار است ولایزیدالظالمین الاخسارا خیلی از قرآن بهره‌ای نمی‌برند. پس بیاییم فرصت را غنیمت بشماریم و در همین ماه مبارک رمضان از این روز‌های قشنگ استفاده کنیم و با آیات نورانی قرآن مانوس شویم. لذت ببریم وقتی قرآن را می‌خوانیم.
حجت الاسلام والمسلمین حائری زاده در پایان اظهار کرد: خودمان، همسرمان و یا فرزندانمان هر وقت که می‌بینیم شرایط مساعد است، یک قرآن دست جمعی بخوانیم. انشالله قرآن ذخیره دنیا و آخرتمان به واسطه قرآن مجید شود، چرا که خداوند نظر به اهل خانه می‌کند و برکت در آن خانه جاری می‌شود.

انتهای پیام

captcha