ارسال ۹۲ متن نمایشی به دبیرخانه جشنواره سراسری تئاتر رضوی در خراسان‌شمالی
کد خبر: 3716629
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۷

ارسال ۹۲ متن نمایشی به دبیرخانه جشنواره سراسری تئاتر رضوی در خراسان‌شمالی

گروه فرهنگی - سرپرست معاونت امور هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌شمالی گفت: ۹۲ متن نمایشی از هنرمندان سراسر کشور در بخش صحنه‌ای به دبیرخانه سیزدهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی در استان ارسال شده است.

ارسال 92 متن نمایشی به دبیرخانه جشنواره سراسری تئاتر رضوی در خراسان‌شمالی

ابوالحسن حیدری، سرپرست معاونت امور هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در گفت و گو با ایکنا از خراسان‌شمالی، اظهار کرد: با توجه به اینکه آخرین مهلت ارسال متون نمایشی به جشنواره سراسری تئاتر رضوی در استان 25 اردیبهشت ماه سال جاری بوده و این مهلت تمدید نشد و در نهایت 92 متن نمایشی به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.

وی با اشاره به ارسال این متون نمایشی از 24 استان کشور به دبیرخانه جشنواره در خراسان‌شمالی، ادامه داد: تهران، خراسان شمالی وگیلان بیشترین اثر را به دبیرخانه جشنواره ارسال کرده اند.

حیدری با اشاره به اینکه هم اکنون بازخوانی متون نمایشی از سوی داوری در حال انجام است، خاطرنشان کرد: به احتمال فراوان تا اواسط خردادماه سال جاری نتایج مرحله بازخوانی متون اعلام شده و افراد می توانند نمایش های خود را به دبیرخانه ارسال کرده تا مورد بررسی قرار گیرد و در نهاین آثار راه یافته به مرحله پایانی جشنواره مشخص شود.

وی تاکید کرد: آثار راه یافته به مرحله نهایی نیمه نخست شهریور ماه سال جاری به میزبانی خراسان‌شمالی با یکدیگر رقابت می‌کنند.

وی عنوان کرد: این جشنواره در دو بخش صحنه ای و نمایشنامه نویسی و با موضوعات سبک زندگی و سیره امام رضا(ع)، رأفت و مهربانی، اولویت علم ودانش و تاثیر آن در زندگی، صبر و مقاومت در برابر مشکلات و ناملایمات، تأکید برجایگاه خانواده و ازدواج، پرهیز از اسراف و تبذیر، اهمیت عبادت و نماز اول وقت، توکل و رفتاراجتماعی برگزار می‌شود.

حیدری یادآورشد: اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی، گسترش فعالیت‌های فرهنگی و هنری مرتبط با سیره اهل بیت(ع) بویژه حضرت امام رضا(ع) و گرامیداشت تولیدکنندگان و پدیدآورندگان آثار حوزه فرهنگ رضوی و کمک به انتشار گسترده‌تر این عرصه معنوی  و گسترش فرهنگ تماشای تئاتر و انتقال مفاهیم بلند انسانی از طریق این هنر مردمی را از اهداف برپایی جشنواره تئاتر رضوی در استان برشمرد.

captcha