بزرگداشت شهرها بدون توجه به اهداف مهم، بی خاصیت می شود
کد خبر: 3716674
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۹
حجت‌الاسلام نکونام:

بزرگداشت شهرها بدون توجه به اهداف مهم، بی خاصیت می شود

گروه فرهنگی - نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری در مراسم بزرگداشت شهرکرد گفت: برگزاری بزرگداشت شهرها دارای اهدافی است که اگر موردتوجه قرار نگیرند این حرکت مهم ابتر و بی‌خاصیت می‌شود و به فراموشی سپرده خواهد شد.

 

فضایی صمیمی همراه با وحدت در استان فراهم شود

به گزارش ایکنا از چهارمحال و بختیاری، حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام، نماینده ولی‌فقیه در استان شب گذشته 31 اردیبهشت‌ماه در بزرگداشت روز شهرکرد اظهار کر د: این جمع شکل‌گرفته تا یک شهر مورد شناسایی قرار گیرد.
وی ضمن گرامیداشت ماه مبارک رمضان، افزود: برگزاری این بزرگداشت و بیان نقاط ضعف و قوت یک شهر راهی برای ارتقاء و بالندگی آن شهر است.
حجت‌الاسلام نکونام با تاکید بر اینکه بایستی همواره فضایی صمیمی همراه با وحدت در استان فراهم باشد و کدورت هرگز این فضا را مخدوش نکند، گفت: برگزاری بزرگداشت شهرها دارای اهدافی است که اگر مورد توجه قرار نگیرند این حرکت مهم ابتر و بی‌خاصیت می‌شود و به فراموشی سپرده خواهد شد.
وی با بیان اینکه در این بزرگداشت‌ها نگاه به گذشته، حال و آینده در معرض افکار عمومی قرار می‌گیرد، تصریح کرد: در نگاه به گذشته باید از افراط، تفریط، زیاده گویی، کم گویی و بالندگی‌های موهوم پرهیز شود و بایستی کوشید تا آنچه بوده به نگارش درآید و به سلامت موجب عبرت آیندگان شود.
حجت‌الاسلام نکونام با اشاره به اینکه زیبایی تاریخ گذشتگان موجب بالندگی آیندگان است، تاکید کرد: قلم منصف، بیان حق‌گو و نگاه واقع بین موجب می‌شود تا موضوعی به خطا به آیندگان القا نشود.
وی اظهار کرد: گذشته را باید مطابق اقتضائات و شرایط زمان خودش مورد بررسی قرار داد و این انتظار جالب نیست که رفتار گذشتگان شاخص قرار گیرد و نسل فعلی به دلیل آن بازخواست شود.
حجت‌الاسلام نکونام بیان کرد: شهرکرد روزی دهکرد بود با آداب و رسوم و فرهنگ و گویش خودش اما اکنون شهرکرد است و یک استان به آن تعلق دارند و در این بزرگداشت تمام اداب و رسوم و گویش‌های مردم استان را ارج می‌نهیم.
وی تصریح کرد: امروز باید به این اندیشیده شود که چگونه مرکز استان در شأن مردم استان بالنده شود، چه معماری برشهر حاکم شود و... که نماد مناسبی از استان باشد.
حجت‌الاسلام نکونام گفت: انتظار این است همه با یگدیگر پیوند داشته باشند و یک دل و یک زبان در راستای بالندگی استان قدم بردارند.
وی با بیان اینکه شهرکرد امروز فرهنگ‌های مختلف را در خود جای داده است، خاطرنشان کرد: باید فرهنگ دین و اخلاق و معنویت حاکم باشد تا در دام تفرقه قرار نگیریم و رنگ ثقلین (قرآن و عترت) برجسته شود.

captcha