ارجحیت مطالعه کتاب بر مطالعه الکترونیک
کد خبر: 3716725
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۷
خجسته‌پور مطرح کرد:

ارجحیت مطالعه کتاب بر مطالعه الکترونیک

گروه فرهنگی ـ معاون استانداری لرستان، با تاکید بر ارجحیت مطالعه کتاب بر مطالعه الکترونیک و این‌که تاکید اهل فن بر ورق زدن کتاب است تا مطالعه اینترنتی، اظهار کرد: برای کتاب خواندن نیاز به فضای کتابخانه داریم و باید روی فرهنگ کتابخوانی تلاش کنیم.

ارجحیت مطالعه کتاب بر مطالعه الکترونیکی

به گزارش ایکنا از لرستان، حبیب‌الله خجسته‌پور، معاون سیاسی ـ امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان، امروز سه‌شنبه، یکم خرداد در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی لرستان، اظهارکرد: برای کتاب خواندن نیاز به فضای کتابخانه داریم و باید روی فرهنگ کتابخوانی تلاش کنیم.
وی به برخی تناقض‌ها در رفتار و نگرش مردم نسبت به کتاب و کتابخوانی اشاره کرد و افزود: وقتی نمایشگاهی برپا می‌شود بیشترین بازدید و خرید را داریم اما سرانه مطالعه ما پایین است.
معاون استاندار لرستان با بیان این مطلب که در حوزه کودک و نوجوان، نقش والدین در افزایش سرانه مطالعه نقش مؤثر است، اضافه کرد: همه ما به‌عنوان مسئولان و اولیا تلاش کنیم.
خجسته‌پور عدم پرداخت سهم نیم درصد شهرداری‌ها قصه پُرغصه‌ای در حوزه کتاب ذکر کرد و ادامه داد: در سال‌جاری مبنای ۵۰۰ میلیون تومان را در نظر بگیریم که تا پایان شهریور ۲۵۰ میلیون توسط شهرداری‌ها واریز شود.
معاون سیاسی ـ امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان در خصوص کتابخانه ۱۷شهریور، گفت: در این کتابخانه بین نهاد کتابخانه‌ها و آموزش و پرورش تفاهم‌نامه‌ای منعقد شده و سهم هر کدام از این کتابخانه مشخص شود.
وی پیگیری مقام‌سازی کتابخانه‌ها را به شورای فنی واگذار کرد و گفت: همه دستگاه‌های استان پیگیر تکمیل کتابخانه‌ها باشند و بحث کتابخانه‌های سیار در انجمن شهرستانها تصمیم‌گیری شود.
خجسته‌پور به ایجاد کتابخانه‌های مشارکتی با همکاری دهیاران‌ در سطح روستاها اشاره و افزود: فرمانداران در تمام کمیته‌های برنامه‌ریزی مسئول نهاد کتابخانه‌ها را به‌عنوان مدعو دعوت کنند و فرمانداری بروجرد نسبت به رفع معارض کتابخانه دینارآباد اقدام کند.
انتهای پیام

captcha