کمک به استقلال اقتصادی مددجویان موجب توانمندی آن‌ها می‌شود
کد خبر: 3716744
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۵

کمک به استقلال اقتصادی مددجویان موجب توانمندی آن‌ها می‌شود

گروه اجتماعی- رئیس اداره بهداشت، بیمه‌های اجتماعی و درمان کمیته امداد کردستان گفت: هم‌اکنون شش هزار و 100 خانوار مددجوی کمیته امداد استان کردستان بیمه اجتماعی شده‌اند و حق بیمه آنها توسط این نهاد پرداخت می‌شود.

کمک به استقلال اقتصادی مددجویان موجب توانمندی آن‌ها می‌شود

به گزارش ایکنا از کردستان، آزاد زاهدی، رئیس اداره بهداشت، بیمه‌های اجتماعی و درمان کمیته امداد کردستان امروز، یکم خردادماه در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی استان با بیان اینکه یکی از برنامه‌هایی که این نهاد با هدف کمک به توانمندسازی خانوارهای تحت حمایت انجام می‌دهد بیمه اجتماعی مددجویان است، اظهار کرد: کمیته امداد زنان سرپرست خانوار شهری زیر ۵۰ سال سن و همچنین مددجویان سرپرست خانوار مجری طرح‌های اشتغال ۱۸ الی ۵۰ سال را بیمه اجتماعی می‌کند.
وی با بیان اینکه هم‌اکنون شش هزار و 100 خانوار مددجوی کمیته امدادکردستان بیمه اجتماعی شده‌اند و حق بیمه آنها توسط این نهاد پرداخت می‌شود، افزود: 2 هزار و ۱۹ نفر از این افراد زنان سرپرست خانوار و هزار و ۴۱۵ نفر نیز مجریان طرح‌های اشتغال و 2 هزار و ۶۶۶ خانوار نیز نزد صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر بیمه شده‌اند.
زاهدی با اشاره به اینکه برای حق بیمه این تعداد پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان توسط این نهاد در سال ۹۶ پرداخت ‌شده است، عنوان کرد: تاکنون ۱۷۴ نفر از مددجویان تحت حمایت کمیته امداد این استان از طریق این طرح مستمری‌بگیر تأمین اجتماعی شده و از چرخه حمایت این نهاد خارج‌شده‌اند.
رئیس اداره بهداشت، بیمه‌های اجتماعی و درمان کمیته امداد کردستان عنوان کرد: این تعداد افراد سالانه مبلغ یک میلیارد و ۳۴۶ میلیون تومان از تامین اجتماعی مستمری دریافت می کنند.
زاهدی با بیان اینکه از اهداف اصلی این طرح کمک به استقلال اقتصادی خانوارهای تحت حمایت و درنهایت توانمندی آنها است، یادآور شد: بیمه اجتماعی مددجویان در کنار خدمات درمانی و بهداشتی این نهاد صورت می‌گیرد.
انتهای پیام

captcha