حجاب و عفاف؛ زمینه‌ساز ایجاد آرامش روحی در جامعه
کد خبر: 3716759
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۲

حجاب و عفاف؛ زمینه‌ساز ایجاد آرامش روحی در جامعه

گروه فرهنگی - جانشين فرمانده انتظامی لرستان رعایت حجاب و عفاف را زمینه‌ساز ایجاد آرامش روحی و روانی در جامعه برشمرد و گفت: حجاب و عفاف بستر تحکیم بنیان نهاد خانواده است.

اجمدی تبار

به گزارش ایکنا از لرستان، علی احمدی‌تبار، جانشين فرمانده انتظامی لرستان، امروز سه‌شنبه یکم خرداد در نشست علمی و تخصصی چادرهای آسمانی که با موضوع بررسی دغدغه‌ها، چالش‌ها و مشكلات پليس در مواجهه با پديده بدحجابی با رويكرد اجتماعی، برگزار شد، اظهارکرد: عدم توجه به حجاب و عفاف، باعث بی‌نظمی و ناآرامی روحی و روانی براي افراد جامعه می‌شود.
وی با تاکید بر اين‌كه در اسلام حجاب مصونیت است نه محدوديت، پوشش و عفاف را وسيله رهايی و نجات از چنگال شياطين دانست و گفت: از نظر شرعی و قانونی، تقويت بنيان خانواده يكی از وظايف حكومت و دولت است و خانواده‌ها بايد در تقويت و سالم‌سازی فرزندان، نقش خود را به‌درستی ايفا کنند.
احمدی‌تبار افزود: چنانچه بنیان‌های اخلاقی، مذهبی، خانوادگی و اجتماعی فرو ريزد بنيان خانواده و به‌تبع آن جامعه متزلزل شده و فرو می‌ریزد و جامعه به اهداف و آرمان‌های خود نمی‌رسد.
جانشين فرمانده انتظامی لرستان با بیان این‌که ارزش‌ها و اعتقادات دينی، نقش سازنده و بازدارنده‌ای در ارتكاب جرم يا انحرافات اجتماعی دارند، گفت: اين نقش بر هیچ‌کس پوشيده نيست و هر خانواده نيز به ميزان وابستگي و پايبندي به اعتقادات و ارزش‌های دينی از مشكلات اجتماعي كمتری رنج می‌برد.

مشارکت پلیس در تقویت شعائر اسلامی

وي با تاکید بر این‌که دشمن از طريق جنگ نرم با ابزار فضای مجازی و سايبری چون ماهواره، اينترنت و مواد مخدر درصدد است اهداف شوم خود را در کشور عملی كند، گفت: پليس در کنار سایر سازمان‌ها و ارگان‌های فرهنگی در ترويج و تقويت فرهنگ اسلامي مشارکت می‌کند.
احمدی تبار انجام اقدامات فرهنگی و اطلاع‌رسانی به شهروندان با مشارکت و تعامل نهادهای فرهنگي را امری ضروری در راستای پيشگيري از آسیب‌ها برشمرد و گفت: خانواده‌ها بايد آگاهانه مراقبت، کنترل و نظارت‌های لازم را بر فرزندان خود داشته باشند.
جانشین فرمانده انتظامی لرستان حجاب و عفاف را ضامن پيشگيری از آسیب‌های فردی و اجتماعی در بين خانواده‌ها دانست و با بيان اهميت و ارزش معنوی حجاب و عفاف، اضافه کرد: حجاب و عفاف مايه امنيت و آرامش جامعه و يکي از مواهب الهي بوده که بشر همواره خواستار آن بوده است.

انتهای پیام

captcha