فاز اول کتابخانه مرکزی خرم‌آباد دهه فجر افتتاح می‌شود
کد خبر: 3716761
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۶
جهان‌آرا خبر داد:

فاز اول کتابخانه مرکزی خرم‌آباد دهه فجر افتتاح می‌شود

گروه فرهنگی ـ مدیرکل کتابخانه‌های عمومی لرستان از افتتاح فاز اول کتابخانه مرکزی خرم‌آباد طی دهه فجر ۹۷ خبر داد و افزود: افتتاح این کتابخانه باعث افزایش سرانه مطالعه کتاب در سطح استان خواهد شد.

فاز اول کتابخانه مرکزی خرم‌آباد دهه فجر امسال افتتاح می‌شود

به گزارش ایکنا از لرستان، علی جهان‌آرا، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی لرستان، امروز سه‌شنبه یکم خرداد در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی لرستان که در محل استانداری لرستان برگزار شد، به تاخیر ۱۷ ساله ساخت کتابخانه مرکزی خرم‌آباد اشاره و اظهارکرد: تیپ کتابخانه‌ای بعد از ۲۰ سال تغییر کرده است و نمی‌توان انتظار داشت که ساختمانی که برای ۲۰ سال پیش طراحی شده پاسخگوی نیاز اهالی کتاب باشد.
وی تصریح کرد: سال ۹۶ مبلغ ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان برای کتابخانه مرکزی خرم‌آباد مصوب شد اما یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون اختصاص یافته است.
جهان‌آرا هزینه تکمیل کتابخانه مرکزی خرم‌آباد را ۴ میلیارد تومان برآورد کرد و ادامه داد: با توجه به درازا کشیدن مدت زمان ساخت پروژه کتابخانه مرکزی لرستان اگر امسال به بهره برداری برسد بعد از چند سال نیازمند مرمت است.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی لرستان گفت:طی جلسه‌ای که در دفتر معاون اقتصادی استانداری لرستان، پیمانکار پروژه کتابخانه مرکزی خرم‌آباد متعهد شد تا فاز اول کتابخانه را تا دهه فجر تحویل بدهد منوط به اینکه ۴۰ درصد هزینه تا پایان سال جاری و ۶۰ درصد مابقی را تا پایان سال آینده پرداخت شود.
جهان‌آرا به افتتاح فاز اول کتابخانه مرکزی خرم‌آباد شامل سالن قرائت، مخزن و آمفی تئاتر تا پایان دهه فجر امسال اشاره و افزود: طلب پیمانکار پروژه کتابخانه مرکزی، از مبلغ تخصیص یافته یال گذشته کاملا پرداخت شد.
اجرای طرح روزی در هفته با عنوان دورهمی کتاب
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی لرستان از اجرای طرح روزی با عنوان دورهمی کتاب در حوزه دریاچه کیو خرم‌آباد اشاره و گفت: در اجرای این طرح نیازمند همکاری هلال‌احمر هستیم، کمااینکه با اجرای این طرح زمینه خدمات کتابخوانی، برگزاری نشست‌های کتابخوانی و نقد کتاب در جهت توسعه کتابخوانی انجام می‌شود و هدف ما قرار دادن کتاب در معرض دید مردم است.

انتهای پیام

captcha