بزرگداشت رمضان در آمفی تئاتر آلمان
کد خبر: 3716776
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۳

بزرگداشت رمضان در آمفی تئاتر آلمان

گروه بین‌الملل - سالن تئاتر «اوبرهاوزن» در آلمان به مناسبت ماه رمضان، میزبان چندین سخنرانی، تئاتر و برنامه‌هایی در ارتباط با مسائل دینی است.

بزرگداشت رمضان در آمفی تئاتر آلمانبه گزارش ایکنا به نقل از رایزنی فرهنگی ایران در برلین؛ مسئولان تئاتر اوبرهاوزن از ماه رمضان به عنوان فرصتی برای برگزاری برنامه‌های دینی استفاده می‌کنند. تئاتر اوبرهاوزن از روز شانزدهم می و با آغاز ماه رمضان، در مجموع میزبان 23 برنامه با عنوان رمضان است.

براساس اعلام مسئولان این مجموعه، این برنامه‌ها هر روز تا غروب خورشید برگزار می‌شود و پس از افطار بحث‌ها ادامه می‌یابد.

در جریان این برنامه‌ها، مؤمنان امکان شرکت در بحث‌ها، مطالعه در حوزه دین و تماشای نمایش‌هایی از فرهنگ‌های مختلف را پیدا می‌کنند. همچنین آنها درباره آیین و مراسم، مسائل اجتماعی و واکنش‌های جامعه در زمینه‌های مختلف به گفت‌وگو می‌پردازند.

در مراسم افتتاحیه، نمایندگان ادیان ابراهیمی درباره روزه و آداب آن سخن گفتند. در این بحث کشیشی از کلیسای کاتولیک، یک آموزگارِ تورات و امامِ یکی از مساجد آلمان حضور داشتند.

روز پنج‌شنبه نیز  ایزابل شایانی، خبرنگار شبکه رادیوی غرب آلمان و جاسپر فون آلتنبوتوم از روزنامه فرانکفورتر آلگماین، درباره «اسلام و آلمان» یا یکدیگر به بحث و گفت‌وگو پرداختند. همچنین در روز شنبه نمایشی به زبان عربی اجرا شد. براساس برنامه‌ای که مسئولان تئاتر اوبرهاوزن منتشر کرده‌اند، در 13 خرداد(سوم ژوئن) بحثی با عنوان «مقدمه‌ای بر بودیسم» برگزار خواهد شد و شرکت‌کنندگان در 19 خردادماه(نهم ژوئن) درباره «معنویت علوی» سخن می‌گویند.

ماه رمضان 24 خرداد(14 ژوئن) به پایان می‌رسد. برنامه‌های رمضان در اوبرهاوزن نیز 23 تا 25 خردادماه(سیزدهم تا پانزدهم ژوئن)، با اجرای نمایش‌هایی از نمایشنامه‌نویسان جوان اتریشی به پایان می‌رسد.

بزرگداشت رمضان در آمفی تئاتر آلمان

انتهای پیام

captcha