آزادی بیش از ۱۵۰۰ زندانی توسط خیران استان قزوین
کد خبر: 3716784
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۹
طی ۵ سال گذشته صورت گرفت؛

آزادی بیش از ۱۵۰۰ زندانی توسط خیران استان قزوین

گروه اجتماعی - مدیرکل زندان‌های استان قزوین اعلام کرد: در پنج سال گذشته یک هزار و ۵۴۳ زندانی جرائم غیرعمد در استان با کمک خیران آزاد شدند.

 آزادی بیش از 1500 زندانی توسط خیران

به گزارش ایکنا از قزوین، به نقل از روابط عمومی اداره کل زندان‌های استان قزوین، هم‌زمان با پنجمین روز از ماه مبارک رمضان، شب گذشته 31 اردی‌بهشت جشن گلریزان آزادی زندانیان جرائم غیرعمد با حضور جمعی از مسئولان و خیران استان در تالار صدف قزوین برگزار شد.
محمدعلی محمدی مدیرکل زندان‌های استان در این مراسم گفت: برگزاری جشن گلریزان همه‌ساله هم‌زمان با ماه مبارک رمضان جهت جمع‌آوری کمک‌های مردمی و خیران جهت آزادی زندانیان جرائم غیرعمد هم‌زمان با سراسر کشور در این استان برگزار می‌شود.
وی تعداد زندانیان جرائم غیرعمد استان را 350 نفر اعلام کرد و ادامه داد: میزان بدهی این تعداد از زندانیان حدود 350 میلیارد ریال است.
به گفته وی، بیشترین جرم زندانیان جرائم غیرعمد استان دیه، مهریه، نفقه، حوادث ناشی از کار، حوادث رانندگی و مالی است.
مدیرکل زندان‌های استان قزوین اظهار کرد: در جشن گلریزان سال گذشته 10 میلیارد ریال کمک‌های مردمی و خیران جهت آزادی زندانیان جرائم غیرعمد جمع‌آوری شد.
محمدی اضافه کرد: در سال گذشته 309 زندانی مالی به میزان بدهی 280 میلیارد ریالی از زندان‌های قزوین آزاد و به آغوش خانواده‌های خود بازگشتند.
وی یادآور شد: از این تعداد زندانیان آزادشده 302 زندانی مرد و هفت زندانی زن بودند که تعداد 20 زندانی به دلیل دیه و 289 زندانی به دلیل جرائم مالی در زندان تحمل حبس می‌کردند.
وی ادامه داد: این میزان بدهی زندانیان بیش از 130 میلیارد ریال توسط گذشت شاکیان با همکاری ستاد دیه و مددکاران زندان صورت گرفت، بیش از 36 میلیارد ریال توسط کمک ستاد دیه از محل منابع استانی و مرکز و بقیه نیز از طریق سایر منابع شامل بیمه، اعصار، صندوق تأمین، نقدینگی مددجو و وام پرداختی بانک عامل پرداخت شد.
مدیرکل زندان‌های استان قزوین تصریح کرد: همچنین در پنج سال گذشته یک هزار و 543 زندانی جرائم غیرعمد در استان با کمک خیران آزاد شدند.
محمدی یادآور شد: از سال 91 تا 95 شاهد آزادی یک هزار و 543 زندانی جرائم غیرعمد به میزان یک هزار و 180 میلیارد ریال بدهی بودیم.
وی عنوان کرد: ستاد دیه فعالیت‌های گسترده‌ای را در جهت آزادسازی زندانیان و فرهنگ‌سازی در جهت گذشت شاکیان انجام داده که جای قدردانی دارد.
مدیرکل زندان‌های استان قزوین یادآور شد: امیدواریم با ادامه راه ازاین‌پس شاهد آزادی بیشتر زندانیان جرائم غیرعمد و بازگشت آن‌ها به آغوش خانواده‌هایشان باشیم.

انتهای پیام

captcha