کتابخوانی به ارزش تبدیل شود
کد خبر: 3716791
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۷
عبدالهی:

کتابخوانی به ارزش تبدیل شود

گروه اجتماعی - فرماندار خرم‌آباد، به پایین بودن سرانه مطالعه در استان اشاره کرد و گفت: هنر کتابخانه‌ها و همت همگانی ایجاد کنیم تا کتابخوانی به ارزش تبدیل شود.

همت کنیم تا کتابخوانی به ارزش تبدیل شود

 

به گزارش ایکنا از لرستان، اسد عبدالهی، فرماندار خرم‌آباد، در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی لرستان، که روز سه‌شنبه یکم خرداد در استانداری استان برگزار شد، اظهارکرد: با توجه به شاخص‌های ملی که در حوزه کتاب و کتابخوانی وجود دارد، سرانه مطالعه در استان بسیار پایین است.
وی تصریح کرد: در حوزه کتاب و کتابخوانی نگاه ما باید طوری باشد که جامعه احساس نیاز به مطالعه پیدا کند.
عبدالهی میانگین سرانه مطالعه را در سطح ملی به ازای هر صد نفر، ۳۵ نفر اعلام کرد و افزود: اما در لرستان، به ازای یک‌صد نفر تنها ۲ نفر سراغ مطالعه کتاب می‌رود.
فرماندار خرم‌آباد با طرح این سوال که چرا مراجعه کننده به کتابخانه‌ها کم است، تصریح کرد: توسعه فرهنگی یعنی فرد احساس نیاز به مطالعه کتاب پیدا کند.
وی بر لزوم هماهنگی کارهای فرهنگی برای افزایش سرانه مطالعه تاکید کرد و گفت: در این راستا برخی محدودیت‌ها وجود دارد اما تبدیل کردن کتابخوانی به ارزش، هنر نهاد کتابخانه‌هاست.

تاثیر مستقیم فضای مجازی بر کاهش سرانه مطالعه

عبدالهی به تاثیر مستقیم فضای مجازی به کاهش سرانه مطالعه اشاره و با بیان اینکه برخی شبکه‌های اجتماعی نیز قاتل وقت شده‌اند، عنوان کرد: همین امر موجب کاهش سرانه مطالعه است، لذا می‌طلبد که نگاه به کتاب فرهنگی باشد.
وی ضمن تقدیر از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در اهتمام به افزایش ضریب مطالعه کتاب، خاطرنشان کرد: کودکان و نوجوانان را به کتابخانه‌ها عادت دهیم‌.
عبدالهی با بیان این‌که اگر کسی عاشق کتاب باشد به سمت مطالعه می‌رود، اضافه کرد: نهاد کتابخانه ها به سمت انجام فعالیت‌های فرهنگی در راستای افزایش ضریب مطالعه حرکت کند.

انتهای پیام

captcha