لزوم توجه به کیفیت فعالیت‌های قرآنی
کد خبر: 3716806
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۷
مدیر‌کل تبلیغات‌اسلامی استان مرکزی عنوان کرد:

لزوم توجه به کیفیت فعالیت‌های قرآنی

گروه فعالیت‌های قرآنی – حجت‌الاسلام قربان‌پور گفت: فعالیت‌های قرآنی باید با دقت و به درستی انجام شود و تنها به اضافه کردن عدد اکتفا نشود یعنی فعالیت‌ها باید کیفی باشد.

لزوم توجه به کیفیت فعالیت‌های قرآنیبه گزارش ایکنا از استان مرکزی، حجت‌الاسلام صفر قربان‌پور، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی، امروز‌ اول خرداد‌ماه در اولین جلسه هماهنگی پنجمین جشنواره قرآنی گل‌‌های محمدی(ص) و فاطمی(س) اراک که در فرمانداری این شهرستان برگزارشد گفت: جشنواره قرآنی گل‌های محمدی و فاطمی برنامه مشترکی است که به کمک دیگر دستگاه‌ها از محلات آغاز و به 12 شهرستان خاتمه یافت.
وی با اشاره به اینکه گستردگی جشنواره قرآنی یاد شده در دستور کار قرار دارد، اظهار کرد: سال گذشته بیش از هفت هزار و هفتصد نفر در جشنواره شرکت داشتند که این رقم با توجه به استانی بودن طرح به 10 هزار نفر خواهد رسید.
حجت‌الاسلام قربان‌پور ادامه داد: جشنواره گل‌های محمدی و فاطمی هیچ منافاتی با برنامه‌های قرآنی دیگر دستگاه‌ها ندارد و هیچ محدودیتی برای دانش‌آموزان جهت شرکت در جشنواره قرآنی وجود ندارد، تمام سعی ما بر این است که حضور دانش‌آموزان روستایی و اقشار مختلف مانند دانش‌آموزان شهری فراگیر باشد.
این مقام مسئول اضافه کرد: هدف کلی جشنواره قرآنی گل‌های محمدی افزایش مبانی اعتقادی و قرآنی دانش‌آموزان و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است. امید است آرمان مبانی قرآنی اجرایی شود. این جشنواره در رشته‌های حفظ، قرائت، مفاهیم، هنر و دوره‌های اجتماعی برگزار می‌‌شود. جشنواره با هدف نشاط معنوی با مبانی اعتقادی، مقابله با آسیب‌های اجتماعی و افزودن باورهای اعتقادی تعریف می‌شود.
وی با بیان اینکه برای رفع نواقص باید تلاش کرد، اظهار کرد: جشنواره قرآنی مذکور فرا دستگاهی است و اختصاصی عمل نمی‌کند. فعالیت‌های قرآنی باید با دقت و به درستی انجام شود و تنها به اضافه کردن عدد اکتفا نشود یعنی فعالیت‌ها باید کیفی باشد. پرداختن به صحت قرائت نماز و برگزاری دوره آموزش سبک زندگی اسلامی از برنامه‌های مهمی است که در کنار جشنواره همانند سال قبل دنبال می‌شود.
حجت‌الاسلام قربان‌پور ادامه داد: در استان نیروهای مستعد و خوبی هستند که می‌توانند قاریان، حافظاان، مفسران و جامعه قرآنی سال‌های آینده را تأمین کنند. ما از برگزاری جشنواره به دنبال این هستیم که نیروهای ارزشی شناسایی و در قالب دوره خاص به کشور و حتی در عرصه بین‌الملل معرفی شوند تا بتوانند دانسته‌های خود را با آنان محک بزنند. امید است در کنار همه مبانی کیفی نیروهای جدید رشد کنند.
وی تصریح کرد: آسیب‌هایی در کشور رخ می‌دهد که در شأن مردم نیست، فضای معنوی باید به گونه‌ای رشد یابد تا ضد ارزش‌ها در همان جایگاه پایین بمانند. برای بیان مبانی اعتقادی تنها نباید از حسینیه‌ها، مساجد و دیگر اماکن مذهبی استفاده کرد، برنامه‌های قرآنی‌و‌دینی فقط به گوشه مساجد و حسنیه‌ها محدود نمی‌شود بلکه فعالیت‌ها باید به عرصه اجتماع کشانده شود.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی در پایان اضافه کرد: بهترین راه مقابله با آسیب‌های اجتماعی افزودن مبانی اعتقادی است که استفاده از اماکن عمومی همچون پارک‌ها می‌تواند از بروز آسیب اجتماعی بکاهد.
انتهای پیام

captcha