ویژگی انسانی که زندگی خود را بر اساس عبودیت مدیریت می‌کند
کد خبر: 3716820
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۳
آیت‌الله صفایی بوشهری عنوان کرد:

ویژگی انسانی که زندگی خود را بر اساس عبودیت مدیریت می‌کند

کانون خبرنگاران نبأ ــ انسانی که زندگی خود را بر اساس تقوا و معماری الهی مدیریت می‌کند، همواره جاودانه است و در مسیر پله پیشرفت و پیروزی حرکت می‌کند و خودش را به قرب الهی نزدیک کرده و وجود خود را با صفات الهی رشد می‌دهد و می‌سازد.

ویژگی انسانی که زندگی خود را بر اساس عبودیت مدیریت می‌کند 

آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری، نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان و امام جمعه بوشهر، روز گذشته، 1 خرداد بعد از اقامه نماز جماعت ظهر و عصر ششم رمضان، در جلسه «اخلاق و زندگی عبادی» که در مسجد امام حسن مجتبی(ع) محله کوتی منطقه 1 این شهر برگزار شد، با اشاره به اینکه به روایت امام جعفر صادق(ع) مردی نزد نبی مکرم اسلام(ص) آمد و گفت «بهترین اهل مسجد کیست؟» و حضرت محمد مصطفی(ص) فرمود «کسی که بیشتر ذکر بگوید»، اظهار داشت: ذکر و ياد خداوند متعال مهمترين عامل دوری از معصيت است و مسير زندگی بايد بر اساس ایمان، تقوا‌مداری و رضایت خداوند سبحان تنظيم شود.

مؤلف کتاب «انوارالهدی» با بیان اینکه كسب استقلال منوط به پيروی از قرآن و دستورات آموزه‌های دینی است، افزود: اسلام دين محبت و برادری است و رستگاری و كسب تقوا، نتيجه روزه‌داری است.

آیت‌الله صفایی بوشهری به بیان احکام شرعی در مبحث روزه‌داری پرداخت و گفت: از انتهای گردن تا تمام سر را بر زیر آب بردن موجب باطل شدن روزه فرد روزه‌دار می‌شود.

وی اضافه کرد: اگر سر فرد روزه‌دار زیر دوش آب گرفته شود و یا دستمال خیس چند لایه بر دور سر فرد روزه‌دار باشد، اشکالی در روزه آن فرد وارد نمی‌کند و کسانی که کار و شغل زیر آب دارند مانند غواص، جوشکاری زیر آب، پرسنل مستقر در زیردریایی نیز مشکلی در روزه‌داری آنان ایجاد نمی‌کند.

نویسنده  کتاب قرآنی «پایان دنیا در کلام خدا» با اشاره به اینکه روزه به تقويت بعد خويشتن‌داری و تسلط انسان بر نفس کمک می‌کند، بیان داشت: ماه رمضان بهترين فرصت تنظيم سبك زندگی اسلامی بر اساس معارف قرآنی است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر هدف خداوند سبحان از خلقت انسان را زندگی بر محور عبودیت عنوان کرد و گفت: زندگی عبودیت انسان است یعنی اینکه انسان دستورات خدا را اطاعت کند و با شخصیت و الهی زندگی کند.

امام جمعه بوشهر ادامه داد: عبادت بخشی از زندگی انسان است و انسانی که با عبودیت زندگی کرده از زندگی حیوانی فاصله می‌گیرد و زندگی بدون گناه برای او در اولویت است.

آیت‌الله صفایی بوشهری اظهار داشت: انسانی که زندگی خود را بر اساس تقوا و معماری الهی مدیریت می‌کند، همواره جاودانه است و در مسیر پله پیشرفت و پیروزی حرکت و خودش را به قرب الهی نزدیک می‌کند و وجود خود را با صفات الهی رشد می‌دهد و می‌سازد؛ لذا فرصت در صفات است و در زمان و مکان نیست و انسان باید این مسئله را رویه خود کند و به فعلیت برساند.

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان بوشهر در پایان بیان داشت: انسان‌ها آفریده نشده‌اند که به دنبال شهرت، آشامیدن و شهوت باشند بلکه انسان‌ها برای کسب حلال امور دنیایی باید به دنبال کسب ایمان، تقوا و رضوان الی‌الله باشند و بدین جهت است که انسان‌هایی که به امور دنیایی متصل‌ هستند همیشه گرفتار اضطراب و استرس هستند.

حامد فکوری

انتهای پیام

captcha