فقدان مکانی مناسب برای اجرای طرح‌های قرآنی در اراک
کد خبر: 3716821
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۴
حجت‌الاسلام سرلکیان عنوان کرد:

فقدان مکانی مناسب برای اجرای طرح‌های قرآنی در اراک

گروه فعالیت‌های قرآنی – رئیس اداره تبلیغات اسلامی اراک گفت: برای برگزاری جلسات قرآنی نیازمند پایگاه اساسی برای مباحث قرآنی هستیم. کلان‌شهر اراک با توجه به رشد و تناسب جمعیتی از حیث جایگاه و پایگاه قرآنی از جاهای دیگر مقداری عقب‌تر است. ما قبلا هم دنبال مکانی برای اجرای طرح‌های قرآنی در اراک بودیم که تاکنون متأسفانه موفق نشدیم.

فقدان مکانی مناسب برای اجرای طرح‌های قرآنی در اراکبه گزارش ایکنا از استان مرکزی، حجت‌الاسلام نعمت‌الله سرلکیان، رئیس اداره تبلیغات اسلامی اراک، امروز اول خرداد‌ماه در اولین جلسه هماهنگی پنجمین جشنواره قرآنی گل‌های محمدی(ص) و فاطمی(س) اراک که در فرمانداری این شهرستان برگزار شد گفت: قرآن«تبیان لکل شیء»، شفاءالرحمه و فصل الخطاب است وخودش دستورات را برای جامعه بشری ترسیم می‌کند.
وی بابیان اینکه قرآن شوخی و هزل نیست، اظهار کرد: اگر می‌خواهیم از بند گرفتاری، آسیب و نقصان نجات پیدا کنیم راهی جز قرآن نداریم، همه فریاد واقرآنا سر می‌دهیم اما هنوز به جایگاهی نرسیدیم که در جامعه خوب عمل کرده و نتیجه قرآنی خود را در خانواده‌ها ببینیم.
حجت‌الاسلام سرلکیان ادامه داد: این جشنواره‌ها مسیر حرکت تأثیرگذار برای گرایش خانواده‌ها به مبانی اعتقادی است تا مسیر را گم نکنند. اگر به این سمت برویم می‌توان فرزندان را بیمه کرد. امید است جلسات قرآنی که با همت همه دستگاه‌ها برگزار می‌شود به مدت زمان محدود خلاصه نشود. این جلسات باید به پایگاه اساسی برای مسائل قرآنی باشد.
وی اضافه کرد: برای برگزاری جلسات قرآنی نیازمند پایگاه اساسی برای مباحث قرآنی هستیم. کلان‌شهر اراک با توجه به رشد و تناسب جمعیتی از حیث جایگاه و پایگاه قرآنی از جاهای دیگر مقداری عقب‌تر است. مساجد فعالیت خود را در حوزه‌‌های مختلف انجام می‌دهند. ما قبلا هم دنبال مکانی برای اجرای طرح‌های قرآنی در اراک بودیم که تاکنون متأسفانه موفق نشدیم.
این مقام مسئول افزود: این شهر باید جایگاه خوب و اساسی در زمینه ترویج فرهنگ قرآنی داشته باشد چرا که بهترین اساتید و پیشکسوتان قرآنی در مجمع قرآنیان اراک با سلائق مختلف جمع شدند. قرآن تجمیع‌کننده بین شیعه و سنی است لذا نمی‌توان ادعا کرد که قرآن نمی‌تواند سلائق مختلف را در خود جمع کند.فقدان مکانی مناسب برای اجرای طرح‌های قرآنی در اراکبه گزارش ایکنا؛ حسین بختیاری، فرماندار اراک، نیز در این جلسه گفت: با توجه به اینکه اراک امسال برای اولین‌بار در جشنواره قرآنی گل‌های محمدی و فاطمی شرکت دارد قطعاً پرقدرت ظاهر می‌شود. برای اجرایی‌شدن طرح حمایت می‌کنیم و می‌طلبد که مابقی دستگاه‌ها نیز پشتیبانی خود را اعلام کنند. همه موظف هستیم به تمام مصوبات اعلام شده عمل کنیم.فقدان مکانی مناسب برای اجرای طرح‌های قرآنی در اراکبه گزارش ایکنا؛ حجت‌الاسلام احمدی، امام جمعه ساروق، نیز در این نشست اظهار کرد: روستاها با کمبود آب مواجه هستند و می‌طلبد با استفاده از تلفیق هنر و قرآن صرفه‌جویی و اصلاح الگوی مصرف آب تذکر داده شود.
وی پیشنهاد داد: مشاهیر در حوزه معارف در بین برنامه‌های جشنواره قرآنی به نوجوانان و کودکان معرفی شود. ما در گذشته و معاصر مشاهیر و فرهیختگان دینی داریم که آشنایی با آنان برای کودکان و نوجوانان جذاب است. فقدان مکانی مناسب برای اجرای طرح‌های قرآنی در اراکبه گزارش ایکنا؛ حمید حیدری، مدیرکل دفتر شهری و شوراهای استانداری مرکزی، نیز گفت: استان مرکزی دارای سبقه خوب فرهنگی است که باید به نوجوانان و کودکان انتقال یابد. شهرداری‌ها علاوه بر فعالیت در حوزه اجتماعی، عمرانی، فرهنگی و ورزشی وظیفه دارند درحوزه قرآن نیز ورود پیدا کنند. احداث دارالقرآن در شهر و روستاها باعث شناسایی استعدادها می‌شود. اولین بازخورد بروز آسیب به شهرداری‌ها باز می‌گردد که اگر در حوزه قرآن فعال باشند به همان اندازه از آسیب دور خواهند بود.
انتهای پیام

captcha