مؤسسات، مجامع و مهدهای قرآنی از لحاظ بودجه در ضعف کامل هستند
کد خبر: 3716858
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۱
دبیر شورای عالی قرآن قزوین:

مؤسسات، مجامع و مهدهای قرآنی از لحاظ بودجه در ضعف کامل هستند

گروه فعالیت‌های قرآنی - وفاپور با بیان اینکه مؤسسات، مجامع و مهدهای قرآنی از لحاظ بودجه در ضعف کامل هستند، گفت: با وجود مشکلات مالی فراوان این مؤسسات از لحاظ روحیه و همت در اوج هستند و در این مسیر خسته نشده‌اند.

 مؤسسات، مجامع و مهدهای قرآنی از لحاظ بودجه در ضعف کامل هستند

به گزارش ایکنا از قزوین، مجید وفاپور، دبیر شورای عالی قرآن استان قزوین شب گذشته، اول خردادماه در دیدار فعالان قرآنی با نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین که به همت دفتر نماینده ولی فقیه در استان قزوین در شبستان امام علی(ع) مسجدالنبی(ص) قزوین برگزار شد، اظهار کرد: هرچند در سال های اخیر فراکسیون قرآن در مجلس شورای اسلامی راه‌اندازی شد و برای فعالیت‌های قرآنی بودجه نیز مصوب شد اما تا به امروز این بودجه به خوبی به‌دست فعالان قرآنی نرسیده است.
وی افزود: در سال گذشته توسط مجلس شورای اسلامی در ابتدا 200 میلیارد تومان برای فعالیت‌های قرآنی بودجه مصوب شد و سپس به 40 میلیارد تومان کاهش پیدا کرد اما متأسفانه همین مقدار نیز در اختیار مؤسسات، مجامع و مهدهای قرآنی قرار نگرفت.
دبیر شورای عالی قرآن استان قزوین عنوان کرد: باید به جرأت بیان کنیم که در دو سال اخیر اعتباری در اختیار مؤسسات، مهدها و مجامع قرآنی قرار نگرفته و این مجموعه‌ها ایام سختی را پشت سر گذرانده‌اند.
وی بیان کرد: یکی از آسیب‌های بزرگ در استان قزوین برای فعالیت‌های قرآنی، تعداد بسیار کم موقوفات قرآنی است و متأسفانه از این نعمت بزرگ که می‌توانست کمک مناسبی برای فعالیت‌های قرآنی باشد محروم هستیم.
وفاپور اضافه کرد: مهد قرآن استان قزوین با مدیریت آقای خوش‌پنجه در سال های اخیر از ظرفیت انصار‌القرآن استفاده کرد اما با توجه به هزینه‌های بالا، برنامه‌های قرآنی با این اعتبارات مدیریت نمی‌شود.
وی تصریح کرد: مؤسسات، مجامع و مهدهای قرآنی از لحاظ بودجه در ضعف کامل هستند اما از لحاظ روحیه و همت در اوج هستند و در این مسیر خسته نشده‌اند.
دبیر شورای عالی قرآن استان قزوین در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به فعالان قرآنی تأکید کرد: همانطور که رسول خدا در جامعه طبیب‌الدوار بودند این انتظار از فعالان قرآنی نیز وجود دارد که از ظرفیت خود برای ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه و آموزش قرآن استفاده کنند.
دبیر شورای عالی قرآن استان قزوین با بیان اینکه متأسفانه برخی فعالان قرآنی هیچ جلسه قرآنی ندارند، عنوان کرد: باید توسط فعالان قرآنی، در منازل و مساجد پرچم قرآن افراشته شود و همه کمک کنیم جامعه را به زیر این پرچم هدایت کنیم.
وفاپور با بیان اینکه همه باید علاوه بر اینکه قرآن را یاد بگیریم باید نسبت به آموزش آن اهتمام داشته باشیم، گفت: یکی از اقدامات دیگری که قاریان قرآن باید انجام دهند کمک به اصلاح قرائت نماز مردم در مساجد است و امیدواریم این مهم نیز اتفاق بیفتد.
وی در پایان با اشاره به اینکه شورای توسعه قرآنی در استان دو رسالت عمده را در سال 97 بر عهده گرفته است، یادآور شد: حفظ قرآن و ترویج سبک زندگی قرآنی در جامعه دو برنامه عمده شورای توسعه فرهنگ قرآنی در سال 97 است.

 انتهای پیام

captcha