اجرای 2 هزار و 700 برنامه به مناسبت روز آزادسازی خرمشهر و مقاومت دزفول
کد خبر: 3716865
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۴

اجرای 2 هزار و 700 برنامه به مناسبت روز آزادسازی خرمشهر و مقاومت دزفول

گروه فرهنگی ـ سردار علی‌پور گفت: بیش از دو هزار و 700 برنامه فرهنگی، هنری، ورزشی و اجتماعی برای سوم و چهارم خرداد برنامه ریزی شده است.

اجرای 2 هزار و 700 برنامه به مناسبت روز آزادسازی خرمشهر و مقاومت دزفول

به گزارش ایکنا از خوزستان، سردار محمد علی‌پور، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خوزستان امروز 1 خردادماه در نشست خبری ستاد استانی بزرگداشت سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر و چهارم خرداد روز مقاومت و پایداری مردم دزفول اظهار کرد: خرمشهر به عنوان سند مظلومیت ایران است، در جنگ توانستیم سند مظلومیت خود را به تمام دنیا نشان دهیم.

وی با بیان اینکه سوم خرداد تداعی کننده عزت، غرور، سربلندی، پیروزی و مظلومیت این ملت است، افزود: وقتی از سوم خرداد سخن به میان می آید، باید به دو موضوع تجاوز و ورود به سرزمین مقدس ایران توسط ارتش بعثی عراق و دیگری عواملی که این ارتش برای تجاوز به جمهوری اسلامی بسیج کردند توجه کرد.

علی‌پور با تاکید بر اینکه قطعا تجاوز ارتش عراق به کشورمان قطعه ای از پازل توطئه های صهیونیست و آمریکا بود، گفت: از طرفی با پیروزی ایران و کوتاه شدن دست استکبار جهانی از این ملت و به خطر افتادن منافع آنها، توطئه های بسیاری طراحی کردند تا حرکت انقلاب را نابود، منحرف و یا محدود کنند.

وی با اشاره به ادامه دار بودن این توطئه ها خاطر نشان کرد: انقلاب اسلامی بر اساس باورهای اعتقادی، دینی و فرهنگ عاشورایی شکل گرفته و براین اساس همه توطئه ها از جمله اختلافات مرزی، تفرقه افکنی بین اقوام و تحریم های اقتصادی خنثی شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان خوزستان مهمترین انگیزه ارتش بعث عراق را از تجاوز، استان خوزستان و خرمشهر عنوان کرد و بیان داشت: خرمشهر قبل از جنگ به عنوان یکی از بهترین شهرهای دنیا و دروازه ورودی آبی ـ خاکی ایران بود و نامی به وسعت تمام دنیا داشت که مورد تهاجم شدیدترین حملات نظامی قرار گرفت.

وی تصریح کرد: خرمشهر سمبل وحدت و یکپارچگی ایران شد؛ جمعیت ایران در سال ۶۱ حدود ۳۵ میلیون نفر بود؛ در همان سال ها تابلویی در ورودی خرمشهر نصب شد که جمعیت این شهر را ۳۵ میلیون نفر نشان می داد که این نمادی برای وحدت کشور بود.

علی‌پور با بیان اینکه مرزهای نظامی ما از خرمشهر به کشورهایی مثل عراق، سوریه و لبنان منتقل شده تا پیروزی های ما ادامه داشته باشند، اظهار کرد: پیروزی جمهوری اسلامی ایران همچنان تداوم دارد، از جمله پیروزی ما در سوریه، عراق، لبنان و دیگر کشورهایی که استکبار جهانی برای شکست انقلاب اسلامی به آنها تجاوز می کند.

وی تاکید کرد: خرمشهر سند ماندگار نظام ولایی و مقدس جمهوری اسلامی شده ، امروز هیچ سندی در دنیا به امضا نمی رسد مگر اینکه به صورت خواسته یا ناخواسته نامی از ایران در آن باشد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان خوزستان با بیان اینکه انقلاب دست هر مظلومی را می گیرد و از آن حمایت می کند، اضافه کرد: ایران دارای جایگاه بسیار خوبی در جهان است به طوری که زمینه علمی جزو ۱۰ کشور اول دنیا است.

وی تصریح کرد: در زمینه موشکی نیز به جایی رسیدیم که ابرقدرت اول دنیا امکان حمله به ما را ندارد؛ در زمینه حقوق بشرنیز همین بس که هر ساله یک انتخابات مردمی برگزار می‌کنیم که در هیچ کجای دنیا این اتفاق رخ نمی دهد.

علی‌پور در ادامه سخنان خود از ویژه برنامه های گرامیداشت آزاد سازی خرمشهر خبر داد و گفت: بیش از دو هزار و ۷۰۰ برنامه فرهنگی، هنری، ورزشی و اجتماعی برای سوم و چهارم خرداد برنامه ریزی شده است.

وی خاطر نشان کرد: برگزاری صبحگاه مشترک، دیدار با نماینده ولی فقیه در خوزستان و همه ائمه جماعات استان، دیدار با خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران، تجلیل سازمان ها از خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران خود، غبارروبی از مزار شهدا، تجلیل از زنان پیشکسوت در خرمشهرو ارائه خدمات پزشکی رایگان در روز سوم خرداد از جمله این برنامه ها هستند.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خوزستان ادامه داد: همچنین در این هفته سخنرانی فرماندهان نظامی، پیشکسوتان دفاع مقدس و به خصوص حاضران در عملیات دفاع مقدس در تریبون نماز جمعه، برگزاری همایش فاتحان خرمشهر، برگزاری شب خاطره و برگزاری نمایشگاه قرآن و کتاب را خواهیم داشت.

وی به برنامه رونمایی کتاب نیز اشاره کرد و اذعان داشت: رونمایی از سه کتاب دفاع مقدس در موضوعات زن در دفاع مقدس و خرمشهر به نام های «برایم از بهشت بگو»، «خاکریز ما »و «طرح توجیهی احیای بناهای باقیمانده از دوران دفاع مقدس» نیز انجام می شود.

علی‌پور خاطر نشان کرد: افتتاح پروژه های عمرانی، برگزاری جشنواره شعر عربی در خرمشهر، برگزاری فیلم وسام، پخش مستندهای دفاع مقدس از صدا و سیما، برگزاری رزمایش آبی ـ خاکی در خرمشهر از دیگر برنامه های گرامیداشت بزرگ سوم خرداد است.

وی همچنین به برنامه های چهارم خرداد و روز پایداری و مقاومت مردم دزفول اشاره کرد و گفت: دیدار با خانواده شهدای موشکی و بمباران های چهار خرداد ، افتتاح پروژه های عمرانی، دیدار مردم و مسئولان و فرماندهان نظامی با امام جمعه، برگزاری همایش، برگزاری مراسم خاطره گویی و شعرگویی دزفولی، برگزاری نمایشگاه هنرهای تجسمی وغبارروبی از مزار شهدا از جمله برنامه های گرامیداشت این روز است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خوزستان همچنین از افتتاح درمانگاه شیمی درمانی و طرح آبرسانی کشتارگاه صنعتی خرمشهر در کنارطرح آبرسانی به شهر حمزه دزفول و ساختمان چند منظوره آموزش و پرورش دزفول خبر داد.

انتهای پیام

captcha