ثبت‌نام چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن اوقاف در رشته معارف/ با قرآن خوشبخت شوید
کد خبر: 3716874
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۰
در نمایشگاه قرآن مشهد صورت می‌گیرد؛

ثبت‌نام چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن اوقاف در رشته معارف/ با قرآن خوشبخت شوید

گروه فعالیت‌های قرآنی- کارشناس امور قرآنی بانوان اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، گفت: به منظور آشنایی بیشتر علاقه‌مندان به مسابقات و مباحث قرآنی، ثبت‌نام چهل‌ویکمین دوره مسابقات قرآن اوقاف در رشته معارف همزمان با برپایی سیزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت مشهد صورت می‌گیرد.

ثبت نام چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن کریم اوقاف در رشته معارف/ با قرآن خوشبخت شوید

زبیده بیگلری، کارشناس امور قرآنی بانوان اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، بیان کرد: در راستای ترویج فرهنگ قرآنی غرفه ثبت نام چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن کریم اوقاف در رشته معارف در محل سیزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت از سوی این اداره کل برپا شده است.
وی افزود: با توجه به زمان برگزاری این دوره از مسابقات و تقارن آن با ایام برپایی نمایشگاه قرآن تدبیر شد تا برای دومین سال متوالی ثبت نام در رشته معارفی قرآن کریم به صورت حضوری انجام شود.
بیگلری ادامه داد: خوشبختانه این اقدام در سال گذشته با استقبال بازدیدکنندگان همراه بوده و تعداد زیادی به صورت حضوری و از طریق نمایشگاه قرآن و عترت با مسابقات قرآن اوقاف آشنا شدند و در آن شرکت کردند.
کارشناس امور قرآنی بانوان اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی تصریح کرد: با وجود اینکه این مسابقات ویژه رده سنی 18 سال به بالا است اما بسیاری از نوجوانان برای شرکت در آن به غرفه مراجعه می‌کنند.
منابع مسابقات قرآن در رشته معارفی
بیگلری اضافه کرد: مسابقات رشته معارفی در سه رشته شامل تفسیر سوره «حجر» برگرفته از تفسیر نمونه، چهل حکمت نهج البلاغه به استثناء حکمت سی ام برگرفته از کتاب «زمزم حکمت» و حفظ موضوعی قرآن کریم بر اساس کتاب «با قرآن خوشبخت» شوید به صورت آنلاین همزمان با 10 خرداد ماه از ساعت 10 صبح تا 10 شب برگزار خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه منبع مسابقه به صورت آنلاین در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است،‌ اظهار کرد: افراد می‌توانند با مراجعه به سایت رسمی مسابقات قرآن کریم به آدرس اینترنتی www.quraniran.ir  اطلاعات بیشتر را کسب کنند.
کارشناس امور قرآنی بانوان اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: افرادی که دسترسی به اینترنت ندارند می‌توانند با مراجعه حضوری به مرکز حفظ مجازی قرآن حضرت زینب(س) واقع در عبادی 12 در مسابقه شرکت کنند.
بیگلری اضافه کرد: همچنین بازدیدکنندگان از نمایشگاه قرآن که در مسابقه نیز ثبت نام کردند، امکاناتی برای آن‌ها فراهم شده تا با مراجعه به غرفه اوقاف در نمایشگاه در مسابقه به صورت آنلاین شرکت کرده و به سوالات پاسخ دهند.
ثبت نام پنج هزار نفر در مسابقات معارفی قرآن اوقاف
وی اظهار کرد: از ابتدای تاریخ ثبت نام تاکنون پنج هزار نفر از سراسر استان در رشته معارفی چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن کریم شرکت کرده‌اند که بیشترین آمار مربوط به مشهد و بالغ بر 600 نفر است.
وی در خصوص جوایز شرکت کنندگان در مسابقات نیز گفت: به 10 نفر از شرکت کنندگان که نمره 100 به بالا را کسب کنند 10 میلیون ریال، شرکت کنندگانی که نمره 90 به بالا را کسب کنند هفت میلیون ریال، 10 نفر که نمره 80 به بالا کسب کنند پنج میلیون ریال و به 10 شرکت کننده دو میلیون ریال به قید قرعه اهداء خواهد شد.
انتهای پیام

captcha