۲۴ مرکز اختلالات یادگیری در کردستان فعالیت دارند
کد خبر: 3716886
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۸

۲۴ مرکز اختلالات یادگیری در کردستان فعالیت دارند

گروه اجتماعی- رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان در حال حاضر ۲۴ مرکز اختلالات یادگیری در استان فعالیت دارند که روزانه به بیش از ۳۵۰ دانش‌آموز خدمات آموزشی - توانبخشی ارائه می‌کنند، گفت: از ابتدای سال تحصیلی جاری یک هزار و ۸۸۵ نفر دانش آموز با مراجعه به مراکز اختلالات یادگیری خدمات کلنیکی دریافت کرده اند.

24 مرکز اختلالات یادگیری در استان فعالیت دارند

به گزارش ایکنا از کردستان، خلیل رنجبر، رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان دیروز، یکم خردادماه در گردهمایی تخصصی مدیران مدارس استثنایی استان اظهار کرد: از این تعداد 446 نفر دختر و 874 نفر پسر هستند که از خدمات آموزشی، توانبخشی، حمایتی و درمانی آموزش و پرورش استثنایی بهره می‌برند.
وی افزود: با توجه به فعالیت 70 مدرسه با نیازهای ویژه و 237 کلاس درسی ویژه دانش آموزان خاص در سطح استان به 941 دانش آموز کم توان ذهنی، 97 دانش آموز ناشنوا و نابینا،204 دانش آموز چند معلولیتی، 15 دانش آموز معلول جسمی – حرکتی و 62 دانش آموز طیف اُتیسم آموزش و خدمات حمایتی و توانبخشی ارائه می شود.
رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان عنوان کرد: با توجه به شرایط خاص دانش‌آموزان با نیازهای ویژه باید قوانین و انتظارات از دانش‌آموزان با نیازهای ویژه را مشخص و روش هایی را برای هدایت، پویایی و پاسخ به نیازهای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در کلاس تعیین کرد و فنون اصلاح رفتار، حمایت رفتاری مثبت و خود مدیریتی رفتار، حفظ، تعمیم و ارتقاء رفتار را برای دانش آموزان درنظر گرفت تا از فرآیند آموزشی با توجه به نیازهای خاص آنان نتایج بهتری گرفته شود.
وی با بیان اینکه در حال حاضر 24 مرکز اختلالات یادگیری در استان فعالیت دارند که روزانه به بیش از 350 دانش آموز خدمات آموزشی - توانبخشی ارائه می کنند، بیان کرد: از ابتدای سال تحصیلی جاری یک هزار و 885 نفر دانش آموز با مراجعه به مراکز اختلالات یادگیری خدمات کلنیکی دریافت کرده اند.
رنجبرعنوان کرد: آموزش تلفیقی یکی از رویکردهای اصلی آموزش و پرورش استثنایی است و همه دانش‌آموزان حق دارند از فرصت آموزش برابر برخوردار باشند و این حق برای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه که سال‌ها با عنوان «دانش‌آموزان استثنایی» از مدارس عادی طرد می‌شدند، بیش از سایرین باید مورد توجه واقع شود؛ حقی که به آنها اجازه می‌دهد کنار سایر همسالان و در مدارس عادی به تحصیل بپردازند.
وی در پایان یادآور شد: در سال تحصیلی جاری یک هزار و 154 دانش‌آموز تلفیقی در سطح استان مشغول به تحصیل هستند که 395 نفر معلول جسمی، 474 نفر دارای آسیب دیدگی شنوایی و 285 نفر دارای آسیب دیدگی بینایی هستند که در مدارس عادی در کنار همسالان خود به تحصیل می پردازند.
انتهای پیام

captcha