معرفی آثار قرآنی یاران امام راحل در نمایشگاه قرآن
کد خبر: 3716913
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۴
مصاحب خبر داد؛

معرفی آثار قرآنی یاران امام راحل در نمایشگاه قرآن

گروه هنر ــ مسئول کمیته یادمان امام و یاران در بیست و ششمین نمایشگاه قرآن کریم از معرفی آثار و فعالیت‌های یاران قرآنی امام راحل در مجموعه منزل بازسازی شده بنیانگذار کبیر انقلاب در خمین طی این دوره از نمایشگاه خبر داد.

معرفی آثار یاران قرآنی در بیت بازسازی‌ شده امام راحل

مصاحب،‌ مسئول کمیته یادمان امام و یاران در بیست و ششمین نمایشگاه قرآن کریم در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا؛ با اشاره به اینکه معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هر سال مقرر کرده است که یک یادمان درباره امام به ویژه در طول سال‌هایی که ماه رمضان با خرداد و سالگرد ارتحال ایشان تلاقی دارد برپا شود،‌ گفت: در کنار این اقدام مقرر شد که یاران قرآنی امام(ره) هم معرفی شوند.

وی افزود: در سال گذشته تصمیم‌گیری این گونه بود که حسینیه جماران که سابقه تاریخی برای مردم دارد را در نمایشگاه قرآن بازسازی کنیم و بازدیدکنندگان نمایشگاه بتوانند از آن بازدید کنند. در سال جاری تصمیم گرفته شد که هر سال یکی از بناهای منتسب به امام خمینی را در نمایشگاه قرآن بازسازی کنیم.

مصاحب ادامه داد: امسال زادگاه امام در خمین را بازسازی کردیم. این بنای یادبود برای کسانی که در نمایشگاه قرآن حضور می‌یابند، به ویژه کسانی که به خمین نرفته‌اند، مجموعه‌ای از نمای خانه ساده‌زیست امام در خمین را به تصویر می‌کشد. گاهی که به خمین می‌روم و خانه را می‌بینم احساس می‌کنم که چه عظمتی در آن وجود دارد.

وی با اشاره به اندک بودن زمان اظهار کرد: مدت دو روز و نیم فرصت داشتیم که مجموعه را بسازیم. اگر فرصت بیش از این بود قطعا فضای زیباتری را ایجاد می‌کردیم و مردم ارتباط بهتری برقرار می‌کردند. در عین حال تلاش بر آن بود که جلوه‌ای از ساده‌زیستی امام را برای مردم تداعی کنیم.

مصاحب درباره یاران قرآنی امام نیز گفت: طی سال گذشته آثار حجت‌الاسلام والمسلمین هاشمی رفسنجانی، آیت‌الله موسوی اردبیلی، حجت‌الاسلام سیدمصطفی خمینی و آیت‌الله قاضی‌زاده به عنوان یاران قرآنی امام در نمایشگاه معرفی شدند.

وی افزود: امسال در کنار یاران نام‌برده شده،‌ آثار قرآنی شهیدان مطهری و بهشتی،‌ آیات عظام طالقانی، فاضل لنکرانی و مهدوی کنی را به معرض نمایش گذاشته‌ایم. بر این اساس تلویزیون‌هایی در مجموعه نصب شده است که سخنرانی و مباحث قرآنی این یاران را پخش می‌کند. تصاویر، فعالیت‌ها، آثار قرآنی و فیلم‌هایی که در دوران حیات طیبه این افراد وجود دارد که فعالیتی برای قرآن انجام داده‌اند به دید گذاشته شده است.

انتهای پیام

captcha