آموزش ۲۷۰ قرآن‌آموز در مؤسسه صوت‌القرآن نگین تبریز
کد خبر: 3716925
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۳

آموزش ۲۷۰ قرآن‌آموز در مؤسسه صوت‌القرآن نگین تبریز

گروه فعالیت‌های قرآنی- مدیر مؤسسه قرآنی صوت القرآن نگین تبریز، با بیان اینکه ۲۷۰ قرآن آموز در کلاس‌های آموزشی این مؤسسه حاضر می‌شوند، گفت: روخوانی، روانخوانی، ترتیل خوانی، قرائت، تفسیر و مفاهیم از گرایش‌های آموزشی موسسه قلمداد می‌شوند.

مرضیه قربانی، مدیر مؤسسه قرآنی صوت القرآن نگین تبریز در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، با بیان اینکه 270 قرآن آموز در کلاس‌های آموزشی این مؤسسه حاضر می‌شوند، گفت: روخوانی، روانخوانی، ترتیل خوانی، قرائت، تفسیر و مفاهیم از گرایش‌های آموزشی موسسه قلمداد می‌شوند.

آموزش 270 قرآن آموز در مؤسسه قرآنی صوت‌القرآن نگین تبریز
وی از جست و جوی انسان برای آگاهی‌های صحیح گفت و افزود: انسان در تكاپو و جست و جوی آگاهی‌های صحیح و معارف بلند و پرمعنا است، البته با استفاده از تجربیات بشری و تلاش‌های علمی، به بسیاری از آگاهی‌ها می توان دست یافت؛ اما برای اطمینان به درستی یافته‌های خود و آگاهی به آنچه برای او دست نایافتنی است، نیاز به یک منبع اصیل و غنی بسیار محسوس است.
وی با اشاره به پایه های سنّی پایه های قرآن آموزان این مؤسسه قرآنی خاطرنشان کرد: قرآن آموزان موسسه در پایه های سنی جوان و بزرگسال در کلاس های آموزشی حاضر می شوند.
قربانی، تلاوت را به معنای خواندنی خاص دانست و ادامه داد: قرائت به معنای خواندن مطلق است ولی تلاوت به معنای خواندنی خاص است كه شخص آيات و يا سوره های قرآنی را پشت سر هم می خواند.
مدیر مؤسسه قرآنی صوت القرآن نگین تبریز یادآور شد: بطور قطع خواندن قرآن حتی اگر معنای آن را فرد متوجه نشود عبادت است و روی انسان تاثیر معنوی مثبت می گذارد و البته راه فهم و تفسیر قرآن و فهم آن بعد از قرائت قرآن کرم است زیرا اول باید آیه و سپس ترجمه را بفهمیم که بتوانیم به تفسیرآن که البته از معصوم یا اولیاءالله به دست ما رسیده دست یابیم.
وی با اشاره به فرموده پیغمبر(ص) افزود: پیامبراکرم(ص) می فرمایند: قرآن بخوانید که مزد هر حرف آن ده حسنه است. نمی‌گویم که الم یک حرف است، بلکه الف یک حرف، لام یک حرف و میم یک حرف است.
قربانی ضمن بازگو نمودن اثرات تلاوت قرآن بر خواننده تاکید کرد: تلاوت قرآن الهی زمینه‌ساز اصلاح خواننده آن می‌شود و او از این شایستگی برخوردار می‌شود تا به مقام اهل تقوا و رستگاری برسد.

انتهای پیام

captcha