فلاورجان؛ حائز رتبه ششم جمع‌آوری زکات اصفهان در سال 96
کد خبر: 3716927
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۳

فلاورجان؛ حائز رتبه ششم جمع‌آوری زکات اصفهان در سال 96

کانون خبرنگاران نبأ ــ دبیر زکات شهرستان فلاورجان گفت: سال 96 شورای زکات شهرستان فلاورجان همراه با کمیته امداد امام خمینی(ره) و خیریه‌ها با وجود خشکسالی شهرستان فلاورجان با جمع‌آوری 100 میلیون تومان زکات فطره و بیش از 500 میلیون تومان زکات، رتبه ششم را در بین شهرستان‌های استان اصفهان به خود اختصاص داد.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، جلسه فطره به ریاست حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد قدوسی، امام جمعه شهرستان فلاورجان و با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین رنجبر، رئیس جمع‌آوری زکات استان اصفهان و اصغر هدایت، فرماندار شهرستان و نائب رئیس شورای زکات شهرستان دوشنبه، 31 اردیبهشت‌ماه در دفتر نماز جمعه این شهرستان برگزار شد.
هدایت، فرماندار فلاورجان در این جلسه بیان کرد: مدیریت بحران آب با کاهش سطح زیر کشت که آب زیادی مصرف می‌کند برای کمک به زنده نگه‌داشتن درختان مثمر و تأمین آب شرب نوعی پرداخت زکات است.
همچنین حجت‌الاسلام‌والمسلمین رحمانی، دبیر زکات شهرستان فلاورجان در ادامه گفت: سال 96 شورای زکات شهرستان فلاورجان همراه با کمیته امداد امام خمینی(ره) و خیریه‌ها با وجود خشکسالی شهرستان فلاورجان با جمع‌آوری 100 میلیون تومان زکات فطره و بیش از 500 میلیون تومان زکات، رتبه ششم را در بین شهرستان‌های استان اصفهان به خود اختصاص داد.
رحمانی افزود: این جلسه شش مصوبه داشت که به‌ ترتیب دریافت مجوز خیریه‌ها از دبیر ستاد زکات شهرستان، الزامی بودن الصاق مجوز فعالیت بر روی صندوق جمع‌آوری زکات فطره، جمع‌آوری صندوق‌های بدون مجوز توسط نیروی انتظامی، اعلام آمار مبالغ دریافت‌شده اولیه از طریق پیامک به شماره 09131704993 در روز سه‌شنبه، 27 خرداد‌ماه به‌صورت تفکیک زکات فطره عام و سادات و کفاره عمد و غیر عمد با ذکر مؤسسه یا خیریه، دریافت و تکمیل فرم‌ها به‌صورت دقیق و تحویل به ستاد زکات تا تاریخ 31 خرداد توسط نماینده مؤسسه، خیریه، مسجد به دبیرخانه ستاد زکات و تحویل آن و مصوبه نهایی برنامه‌ریزی و بهره‌مندی ازکلیه ظرفیت‌ها و امکانات درون و برون مؤسسه یا خیریه جهت جذب حداکثری زکات فطره بود.
یادآور می‌شود، از مدیر عاملان خیریه‌های شهرستان فلاورجان که در جلسه زکات فطره حضور داشتند، با اهدای لوح تقدیر و یک جلد قرآن تجلیل شد و با اقامه نماز مغرب و عشاء و ضیافت افطار جلسه به پایان رسید.


اسداله حاجی‌ابوالحسنی
انتهای پیام

captcha