مسابقه کتاب‌خوانی «شیر مرد بی‌ادعا» در ندامتگاه فردوس
کد خبر: 3716938
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۵

مسابقه کتاب‌خوانی «شیر مرد بی‌ادعا» در ندامتگاه فردوس

کانون خبرنگاران نبأ ــ مسابقه کتاب‌خوانی «شیر مرد بی‌ادعا» برگرفته از کتاب «خاک‌های نرم کوشک» با محوریت زندگی شهید برونسی با شرکت حداکثری زندانیان سه‌شنبه، اول خرداد‌ماه در ندامتگاه شهرستان فردوس برگزار شد.

مسابقه کتاب‌خوانی «شیر مرد بی‌ادعا» در ندامتگاه فردوس

به گزارش کانون خبرنگارن ایکنا، نبأ، مسابقه کتاب‌خوانی «شیر مرد بی‌ادعا» برگرفته از کتاب «خاک‌های نرم کوشک» با شرکت حداکثری زندانیان سه‌شنبه، اول خرداد‌ماه در ندامتگاه این شهرستان برگزار شد.
علیرضا دهقانی، رئیس زندان شهرستان فردوس در حاشیه برگزاری این مسابقه گفت: کتاب «خاک‌های نرم کوشک» به نویسندگی سعید عاکف منتخبی از خاطرات خانواده و هم‌رزمان «سردار شهید عبدالحسین برونسی» در مورد ویژگی‌ها و خصوصیات شهید است که پس از بیان این خاطرات در جمع زندانیان، مسابقه کتاب‌خوانی با شرکت ۸۵ درصد زندانیان برگزار و مورد استقبال آنان واقع شد.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد دهقان، مسئول فرهنگی زندان شهرستان فردوس نیز در تشریح این خبر بیان کرد: کتاب «خاک‌های نرم کوشک» که مورد تأکید مقام معظم رهبری نیز است؛ شرح حال انسانی وارسته است که قبل از انقلاب در یکی از روستاهای تربت حیدریه به کار سخت و طاقت‏‌فرسای بنایی مشغول بود و در کنار آن به خواندن دروس حوزوی نیز روی آورده بود تا این که بعدها به علت شدت یافتن مبارزات او زندانی و مورد شکنجه‏‌های وحشیانه ساواک قرار گرفت.
دهقان در توصیف شخصیت شهید برونسی افزود: با پیروزی انقلاب اسلامی زمینه‏‌های لازم برای رشد او مهیا شد و چنان لیاقتی از خود نشان داد که زبان‏زد همگان شد و نامش حتی در محافل خبری استکبار جهانی نیز راه یافت. همچنین رمز رستگاری شهید برونسی عبودیت و بندگی بی‏‌قید و شرط او در مقابل حق و حقیقت بوده است و به‌راستی که او می‌تواند یکی از الگوهای رفتاری برای نسل امروز باشد.
وی ادامه داد: یکی از این الگوهای رفتاری، شخصیت شهید برونسی است که باید در سیره رفتاری ایشان مطالعه کنیم و بیش از پیش با شخصیت آن بزرگوار آشنا شویم و برگزاری مسابقات کتاب‌خوانی در همین راستا برگزار می‌شود.
محمد دهقان
انتهای پیام

captcha