لرستان؛ پیشرو در توسعه شهرک‌های کشاورزی/ضرورت جلوگیری از هدررفت آب
کد خبر: 3716941
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۲
منصوری مطرح کرد:

لرستان؛ پیشرو در توسعه شهرک‌های کشاورزی/ضرورت جلوگیری از هدررفت آب

گروه اقتصاد ـ مديرعامل شركت شهرک‌های كشاورزی به پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های لرستان در حوزه کشاورزی اشاره و افزود: لرستان یکی از استان‌های پیشرو در توسعه شهرک‌های کشاورزی در سطح کشور است.

لرستان؛ پیشرو در توسعه شهرک‌های کشاورزی

به گزارش ایکنا از لرستان،  علی‌اشرف منصوری، مدیرعامل شرکت شهرک‌های کشاورزی سه‌شنبه، یکم خردادماه در سفر به استان لرستان به همراه مسئولان استانی و مدير منابع آب استان، از عرصه شهرک‌های گلخانه‌ای ٤٠ هكتاری چشمه سلطان، عرصه ١٧٠ هكتاری اليگودرز و عرصه ٢٠ هكتاری شهرک خصوصی شركت فولاد بازديد کرد.
وی در این بازدید اظهارکرد: با توجه به دسترسی به خدمات و بهره‌مندی از منابع غنی آب و خاك، عرصه‌های مذكور، مناسب و مستعد برای ایجاد شهرک‌های کشاورزی هستند.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های کشاورزی کشور تصریح کرد: با همكاری دستگاه‌های اجرايی و تخصيص منابع اعتباری استانی و بهره‌گيری از ظرفيت‌های شركت، آمادگی توسعه شهرک‌ها را در لرستان داريم.
وی در پایان با اشاره به این‌که استان لرستان یکی از استان‌های پیشرو در توسعه شهرک‌های کشاورزی است، خاطرنشان کرد: تمام تلاش خود را در راستای ایجاد شهرک‌ها در لرستان به‌کار می‌بریم.

ضرورت جلوگیری از هدررفت آب و صرفه‌جویی در مصرف آن

علی‌اشرف منصوری، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت شهرک‌های کشاورزی همچنین در نشست با مدیران استان لرستان، گفت: در حال حاضر، امکان ایجاد شهرک‌های کشاورزی در سطح سه هزار و ۷۰۰ هكتار از اراضي استان را داریم.
وی افزود: در این راستا، كمک مسئولان و دستگاه‌های خدمت‌رسان و تامين منابع اعتباری استانی، می‎تواند توسعه شهرک‌های كشاورزی را شتاب بخشد.
رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت شهرک‌های کشاورزی کشور ادامه داد: رسالت اصلی این شرکت با هدف توسعه کشت‌های متراکم، آبزی‌پروری و دامپروری است.
منصوری با اشاره به این‌که این شهرک در سال ۹۲ فعالیت خود را آغاز کرده است، اظهارکرد: لرستان در ایجاد تکمیل شهرک‌های کشاورزی به‌لحاظ داشتن شرایط آب و هوای مطلوب، توانسته است که به قطب تولید محصولات گلخانه‌ای و آبزی‌پروری تبدیل شود.
وی آب، تجارت و اقتصاد، اشتغال را سه مشکل اساسی کشور دانست و یادآورشد: تنها راه گریز برای حل این مشکلات، ایجاد شهرک‌های گلخانه‌ای و توسعه آن‌هاست.
منصوری جلوگیری از هدررفت آب و صرفه‌جویی در مصرف آن، ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی را از مزایای وجودی این شرکت بیان وتصریح کرد: از مجموع ۳۴ شهرک در بخش خصوصی، دو مورد از آن در لرستان در حال انجام است.
رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت شهرک‌های کشاورزی وجود منابع آبی، داشتن خاک غنی، وجود راه دسترسی را ازجمله اقدامات مناسبی برای ایجاد این شهرک‌ها قلمداد کرد و گفت:  اگر بخواهیم در تسریع این پروژه‌ها سرعت عمل بیشتری حاصل شود بایستی مسئولان استان بیشتر به ما کمک کنند .
وی با بیان این‌که چنان‌چه سرمایه‌گذاری متقاضی احداث گلخانه زیر پنج هکتار باشد می‌تواند مجوز را از استان اخذ نماید، اضافه کرد: اگر طرحی به بهره‌برداری برسد می‌توان زمینه انتقال قطعی آن‌را صادر کرد.

انتهای پیام

captcha