مساجد؛ بهترین پایگاه برای کاهش آسیب‌های اجتماعی
کد خبر: 3716955
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۲

مساجد؛ بهترین پایگاه برای کاهش آسیب‌های اجتماعی

گروه اجتماعی - مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت: مساجد بهترین پایگاه برای برگزاری برنامه‌های آموزشی و کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه است.

مساجد بهترین پایگاه برای کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه استبه گزارش ایکنا از اردبیل، بهزاد ستاری، مدیر کل بهزیستی استان اردبیل، روزگذشته یک خرداد ماه در دیدار با مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل گفت: مساجد جایگاه و ظرفیت بزرگی در حل مشکلات اجتماعی و کیفیت بخشی به کارهای فرهنگی دارد.
وی با اشاره به اینکه مساجد بهترین پایگاه برای برگزاری برنامه های آموزشی و کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه است، تصریح کرد: نقش کانون های مساجد نیز به عنوان مرکز فرهنگی مستقر در مساجد می تواند همکاری سازنده ای با بهزیستی در زمینه کاهش آسیب های اجتماعی و برنامه های آموزشی داشته باشد.
ستاری با بیان این مطلب که آمادگی تجهیز امکانات آموزشی برای افزایش ظرفیت های کارهای فرهنگی در مساجد هستیم، ادامه داد: تحکیم بنیان خانواده و آموزش سبک زندگی دینی و اسلامی از مهمترین معیارهای آموزشی این سازمان است.
ستاری با یادآوری اینکه شناسایی آسیب های اجتماعی موجود در محلات با حضور کارشناسان در مساجد را فراهم خواهیم کرد، بیان کرد: عدم آگاهی از مسایل و اشرافیت در این خصوص بسیار از معضلات را دامنگیر نوجوانان و جوانان کرده که همه این مشکلات را با ارائه برنامه های آموزشی منظم می توان رفع کرد.
مدیر کل بهزیستی استان اردبیل با تاکید بر اینکه مراکز سلامت روان در سطح شهرستان ها مستقر هستند، اظهار کرد: به همت سازمان های مردم نهاد نیز کارهای بزرگی در زمینه مشاوره انجام می شود که با استفاده از ظرفیت های کانون های مساجد می توان آن را به صورتی محلی انجام داد.
انتهای پیام

captcha