تبیین آثار لقمه حلال و حرام در زندگی
کد خبر: 3716983
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۴

تبیین آثار لقمه حلال و حرام در زندگی

کانون خبرنگاران نبأ ــ روحانی مستقر در شهرک هجرت چهار محال و بختیاری بیان کرد: لقمه حلال باعث نورانیت دل و دستیابی به حکمت و آمرزش خداوند می‌شود، از طرفی لقمه حرام افزایش گناه و معصیت، افول معنویت، عدم تأثیر موعظه‌ها، اوامر و نواهی را در پی دارد.

تبیین آثار لقمه حلال و حرام در زندگی

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، حجت‌الاسلام‌والمسلمین صادق کیوانی‌فر، روحانی مستقر در شهرک هجرت چهارمحال و بختیاری در جلسه گفتمان دینی که با موضوع «لقمه حلال» سه‌شنبه، اول خردادماه در مسجد حضرت امیر المؤمنین(ع) برگزار شد، گفت: در روایات اسلامی تأکید فراوانی بر غذای حلال و تأثیر آن در استجابت دعا و صفای قلب شده است، همچنین در روایتی هم می‌خوانیم که شخصی خدمت پیامبر(ص) آمد و عرض کرد «دوست دارم دعای من به اجابت برسد» پیامبر فرمود «غذای خود را پاک کن و غذای حرام در معده خود وارد نکن».

تبیین آثار لقمه حلال و حرام در زندگی

وی افزود: اعمال صالح خود را که در اثر لقمه حلال است به‌وسیله حرام‌خواری نسوزانیم، پیامبر گرامی اسلام(ص) در این مورد می‌فرمایند «روز قیامت اقوامی هستند که با داشتن حسناتی مانند کوه‌های مکه، امر می‌شود ایشان را به آتش ببرند گفته شد: یا رسول‌الله(ص) آیا نمازگزار بوده‌اند؟ فرمود: آری نماز می‌خواندند، روزه می‌گرفتند و پاره‌ای از شب را به عبادت مشغول بودند؛ لکن هرگاه بر اینان چیزی از دنیا پیدا می‌شد خود را بر آن می‌افکندند؛ یعنی رعایت جهت حلال و حرام را نمی‌کردند».

حجت‌الاسلام کیوانی‌فر عنوان کرد: لقمه حلال باعث نورانیت دل، دستیابی به حکمت و آمرزش خداوند می‌شود، از طرفی لقمه حرام افزایش گناه و معصیت، افول معنویت، عدم تأثیر موعظه‌ها، اوامر و نواهی را در پی دارد.
عباس آبرود
انتهای پیام

captcha