۱۵ خانه قرآنی در ورزقان فعالیت می کنند
کد خبر: 3717012
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۹

۱۵ خانه قرآنی در ورزقان فعالیت می کنند

گروه فعالیت‌های قرآنی- رئیس اداره تبلیغات اسلامی ورزقان، با بیان اینکه ۱۵ خانه قرآنی شهری و روستایی در سطح شهرستان فعالیت دارند، گفت: خانه‌های قرآنی با هدف توسعه و ترویج فرهنگ و آموزه‌های قرآنی فعالیت می‌کنند.

حجت‌الاسلام میرحجت سیدی، رییس اداره تبلیغات اسلامی ورزقان در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، از تشکیل شورای قرآنی در این شهرستان خبر داد و گفت:‌ زمينه ‌سازی برای هماهنگی و اثربخشی مضاعف فعاليت‌های قرآنی و نظارت منطقی، روزآمد، نظام‌ مند و كارساز در امور قرآنی و برگزاری کلاس‌های قرآنی و تربیت حافظان قرآن از مهمترین اهداف تشکیل شورای قرآنی در این شهرستان است.

۱۵ خانه قرآنی در ورزقان فعالیت می کنند

وی، با بیان اینکه ۱۵ خانه قرآنی شهری و روستایی در سطح شهرستان ورزقان فعالیت دارند، افزود: خانه‌های قرآنی با هدف توسعه و ترویج فرهنگ و آموزه‌های قرآنی فعالیت خود را در زمینه ترویج علوم قرآنی و تربیت حافظان قرآن آغاز کرده اند و انشالله تا سال آینده ده نفر حافظ قرآن در این خانه های قرآنی پرورش می‌یابند.

حجت‌الاسلام سیدی، گفت: ارتقای سطح دانش و بینش قرآنی افراد جامعه، تلاش برای ریشه ‌کنی بی‌ سوادی قرآنی، گسترش آموزه‌های قرآنی بین خانواده‌ها و کاربردی نمودن آموزه های قرآن در زندگی مردم از دیگر اهداف تأسیس خانه‌های قرآن است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی ورزقان، خاطرنشان کرد: در حاضر بیش از ۴۰۰ نفر در خانه‌های قرآنی‌شهری و روستایی این شهرستان فعالیت دارند و تاکنون قریب به یک هزار نفر گواهینامه‌های قرآنی صادر شده است.

وی، در پایان از حمایت‌های بخشدار بخش مرکزی ورزقان در جهت تجهیز خانه‌های قرآنی تقدیر و تشکر کرد و اقدامات وی را کمک بزرگی به جامعه قرآنی شهرستان ورزقان دانست.

انتهای پیام

captcha