اعلام فراخوان دومین جشنواره ملی قرآن و عترت ویژه استادان جهاد دانشگاهی
کد خبر: 3717017
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۹

اعلام فراخوان دومین جشنواره ملی قرآن و عترت ویژه استادان جهاد دانشگاهی

گروه دانشگاه ــ دومین جشنواره ملی قرآن و عترت ویژه استادان جهاد دانشگاهی در پنج بخش برگزار می‌شود.

فراخوان دومین جشنواره ملی قرآن و عترت ویژه استادان جهاد دانشگاهی اعلام شد
به گزارش ایکنا؛ دومین جشنواره ملی قرآن و عترت ویژه استادان جهاد دانشگاهی و به میزبانی سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان کشور در پنج بخش برگزار می‌شود و استادان، اعضای هیئت علمی جهاد دانشگاهی می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند.

این جشنواره در پنج بخش و ۱۲ رشته برگزار می‌شود و بخش‌های آوایی، معارف قرآنی، پژوهشی، هنری و ادبی پنج بخش دومین جشنواره قرآن و عترت است.

بخش آوایی این جشنواره در رشته‌های قرائت تحقیق، ترتیل، حفظ پنج جزء، حفظ ۱۵ جزء و حفظ کل است، بخش معارف در سه رشته آشنایی با تفسیر قرآن، آشنایی با مفاهیم نهج البلاغه و اشنایی با سیره معصومین (ع) برگزار می‌شود.

بخش پژوهش شامل مقاله نویسی و تالیف کتاب، و بخش هنری شامل خوشنویسی و نیز بخش ادبی شامل شعر است.

یادآور می‌شود، استادانی که در دو واحد جهاد دانشگاهی مشغول به همکاری هستند می‌توانند تنها در یک دستگاه اقدام به شرکت در مسابقات کرده و شرکت با دستگاه دیگر تخلف و موجب سلب رتبه، جوایز و مزایا خواهد شد.

هر یک از استادان تنها در یک رشته از مسابقات امکان شرکت دارند و استادان با شرایط زیر امکان شرکت در مرحله ملی جشنواره را ندارند:

الف) اساتید حائز رتبه اول در هر یک از رشته‌ها در اولین دوره از جشنواره ملی قرآن و عترت استادان، به مدت ۲ دوره، مجاز به شرکت در همان رشته در جشنواره‌های آتی نیستند.

ب) اساتیدی که در مسابقات بین‌المللی ایران و سایر کشور‌ها و همچنین مسابقات کشوری اوقاف در رشته‌های حفظ و قرائت تحقیق و ترتیل رتبه‌های اول تا سوم را کسب کرده‌اند.

ج) استادانی که در جشنواره ملی اساتید دوره قبل در مقاطع بالاتر در رشته‌های حفظ رتبه‌های اول تا سوم را کسب کرده‌اند، نمی‌توانند در مقاطع پایین‌تر شرکت کنند.
 
یادآور می‌شود زمان برگزاری آزمون و یا ارسال اثر به دبیرخانه این جشنواره شهریورماه سال جاری است. علاقه‌مندان می‌توانند برای دریافت محور‌ها و منابع و نیز زمان برگزاری آزمون و یا ارسال اثر در هر رشته فایل زیر را دریافت و مشاهده کنند و یا به سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور به نشانی خیابان انقلاب، خیابان قدس، خیابان بزرگمهر، پلاک ۸۵ مراجعه کنند و یا با شماره تلفن ۶۶۴۰۲۸۸۲ تماس بگیرند.

انتهای پیام
captcha