قزوین ۱۳۵ شهید در آزادسازی خرمشهر تقدیم کرد
کد خبر: 3717022
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۸
مدیرکل بنیاد شهید قزوین:

قزوین ۱۳۵ شهید در آزادسازی خرمشهر تقدیم کرد

گروه فرهنگی- مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین گفت: رزمندگان استان قزوین نقش برجسته‌ای در آزادسازی خرمشهر داشته که تقدیم ۱۳۵ شهید در عملیات پیروزمند بیت‌المقدس برای آزادسازی خرمشهر ازجمله آن‌ها است که یاد و خاطره همه شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی می‌داریم.

قزوین 135 شهید در آزادسازی خرمشهر تقدیم کرد

به گزارش ایکنا از قزوین، به نقل از روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین، غلامرضا حقایق‌پور، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین در جلسه شورای اداری بنیاد شهید و امور ایثارگران که امروز 2 خرداد برگزار شد؛ به سوم خرداد روز ملی مقاومت، ایثار و پیروزی اشاره کرد و گفت: این روز نقطه عطفی در هشت سال دفاع مقدس و تاریخ نظام جمهوری اسلامی است.
وی افزود: در سوم خرداد سال 61 نیروهای اسلام بعد از یک عملیات 23 و 24 روزه توانستند خرمشهر قهرمان را که به اشغال نیروهای بعثی درآمده بود، آزاد کنند.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین گفت: اهمیت این کار بزرگ به حدی بود که بعدازآن، معادلات میدانی جنگ تغییر یافت و نگاه مردم جهان به نیروهای توانمند ایران اسلامی که با حداقل امکانات نظامی مجهز بودند، عوض شد.
این مسئول خاطر نشان کرد: صدام در بازگیری خرمشهر وعدهٔ کلید بصره را داده بود ولی از ایمان نیروهای اسلام غافل بوده و نمی‌توانست قدرت بی‌انتهای تقوای رزمندگان را درک کند.
حقایق‌پور گفت: نیروهای نظامی ایران اعم از ارتش، بسیج و سپاه با وحدت، اتحاد و همبستگی به همراه رهنمودهای بی‌نظیر امام خمینی (س) پیروزی بزرگ خرمشهر را در تاریخ انقلاب اسلامی رقم زدند.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین تصریح کرد: نظام جمهوری اسلامی در بیش از 40 سال گذشته توانسته موفقیت‌های بزرگی را در عرصه‌های مختلف علمی، سیاسی و اجتماعی به دست آورد که هرکدام جای تأمل و بحث است.
این مسئول گفت: ایران اسلامی با پیروزی عملیات بیت‌المقدس در جهان و منطقه، حرفی برای گفتن دارد که نشان از عزت، اقتدار و عظمت کشور ماست.
وی با اشاره به ثمرات پیروزی عملیات بیت‌المقدس بیان کرد: آزادسازی 5 هزار و 380 کیلومترمربع، هلاکت و مجروح شدن 16 هزار نفر، اسارت 19 هزار عراقی، از بین رفتن 550 تانک و نفربر، 53 هواپیما و 50 خودرو ازجمله این ثمرات بود.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین افزود: همچنین 50 تانک دشمن، 300 خودرو و 30 قبضه توپ و تعداد زیادی از تجهیزات نظامی دشمنان به غنیمت رزمندگان اسلام افتاد.
حقایق‌پور تأکید کرد: استان قزوین با تقدیم 3 هزار شهید در عرصه‌های مختلف مؤثر بوده و مردم اندیشمند، فرهیخته و فرهنگی این استان همواره در تاریخ ایران اسلامی نقش اساسی داشته که فرمایشات مقام معظم رهبری در سال 82 مؤید همین مطلب است.
این مسئول عنوان کرد: رزمندگان استان قزوین نقش برجسته‌ای در آزادسازی خرمشهر داشته که تقدیم 135 شهید در عملیات پیروزمند بیت‌المقدس برای آزادسازی خرمشهر ازجمله آن‌ها است که یاد و خاطرهٔ همهٔ شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی می‌داریم.

انتهای پیام

captcha