جشن رمضان با رویکرد قرآنی در بوشهر برگزار می‌شود
کد خبر: 3717042
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۲

جشن رمضان با رویکرد قرآنی در بوشهر برگزار می‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ معاون قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر از برپایی جشن رمضان با رویکرد قرآنی در قالب برنامه‌های متنوع در نقاط مختلف استان خبر داد.

جشن رمضان با رویکرد قرآنی در نقاط مختلف استان بوشهر برگزار می‌شود

به گزارش ایکنا؛ عبدالرضا عالی‌پور، معاون قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر در محفل انس‌ با قرآن ‌آبدان با اشاره به نقش و اهمیت کلام وحی در زندگی فردی و اجتماعی اظهار کرد: همه افراد نیازمند ارتباط مستقیم با آفریننده و هستی‌بخش هستند و انس با قرآن بهترین وسیله در این مسیر است.
وی ادامه داد: برنامه‌های جشن رمضان از اول ماه مبارک رمضان تا ۳۰ این ماه در استان بوشهر در حال برگزاری است و این جشن امسال برای دومین سال در استان بوشهر با برنامه‌های مختلف و متنوع با رویکرد قرآنی علاوه بر مرکز استان در تمامی شهرستان‌ها و روستاهای استان نیز برگزار می‌شود.
عالی‌پور افزود: در برگزاری مراسم جشن قرآنی همه دستگاه‌های ذیربط از جمله اداره‌کل اوقاف و امور خیریه، سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر، سازمان تبلیغات اسلامی و دیگر نهادها همکاری خوبی داشته‌اند.
معاون قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر بیان کرد: تفسیر قرآن، تدبر در قرآن، نمایش‌نامه‌های قرآنی، تواشیح و توزیع قرآن توسط معاونت ‌بین مساجد و همچنین برپایی نمایشگاه کتاب در سطح استان و شهرستان‌ها و توانمندسازی مؤسسات قرآنی از دیگر برنامه‌های معاونت اداره‌‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان است.
وی همچنین، ضمن تقدیر و تشکر از حضور مردم استان بوشهر در ‌محفل انس با قرآن یادآور شد: ۸۰ مؤسسه قرآنی فعال در سطح استان بوشهر وجود دارد و تاکنون این مؤسسات قرآنی گام‌های خوبی در حوزه قرآن برداشته‌اند.
عالی‌پور بیان کرد: معاونت قرآن و عترت و مدیرکل ارشاد اسلامی استان بوشهر توجه ویژه‌ای به مؤسسات قرآنی دارد و در این راستا گام‌های خوبی برداشته شده است.
در این محفل سیدمحمدجواد حسینی، قاری بین‌المللی از مشهد مقدس به تلاوت آیات قرآن پرداخت. همچنین، این مراسم با همکاری معاونت قرآن و عترت اداره‌کل ارشاد اسلامی استان، مؤسسات قرآنی بخش آبدان، شهرداری و شورای اسلامی شهر آبدان برگزار شد.
یادآور می‌شود، علاوه بر تلاوت حسینی، دو تن از قاریان نوجوان و جوان شهر آبدان حال و هوای خاصی به این محفل بخشیدند. در پایان نیز با حضور معاون قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، شهرداری و شورای اسلامی از خیّر قرآنی آبدان تجلیل شد.

انتهای پیام

captcha