فتح خرمشهر نقطه عطفی در تاریخ ایران است
کد خبر: 3717096
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۱

فتح خرمشهر نقطه عطفی در تاریخ ایران است

گروه اجتماعی- مسئول دفتر حفظ آثار و نشر مشارکت روحانیت در دفاع مقدس خراسان‌جنوبی گفت: فتح خرمشهر از نظر نظامی نقطه عطفی در تاریخ ایران شمرده شده است.

به گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، حجت الاسلام علی قاسمی،‌ امروزدوم خردادماه، در همایش ویژه خواهران به مناسبت سالروز فتح خرمشهر در مسجد امام صادق(ع) بیرجند اظهار کرد: عملیات بیت المقدس از طولانی ترین عملیات‌های جنگ تحمیلی بود که ۵۷۸ روز طول کشید.

فتح خرمشهر نقطه عطفی در تاریخ ایران است
وی افزود: این عملیات در نهایت در روز سوم خرداد به پیروزی ختم شد و ارتش و سپاه در این عملیات مشت محکمی برای کوبیدن بعثی‌ها شدند.
مسئول دفتر حفظ آثار و نشر مشارکت روحانیت در دفاع مقدس خراسان‌جنوبی با بیان اینکه عملیات فتح خرمشهر باعث شد تا عراق به لحاظ سیاسی موقعیت خود را از دست بدهد، خاطرنشان کرد: فتح خرمشهر یک بازتاب جهانی داشت چرا که این عملیات نه تنها در سطح خاورمیانه بلکه در جهان بازتاب داشت.

قاسمی با بیان اینکه فتح خرمشهر از نظر نظامی نیز نقطه عطفی در تاریخ ایران شمرده شده است، تصریح کرد: با وحدت نیروهای مسلح به دستور و مشورت شورای انقلاب فرهنگی روز سوم خرداد، روز پیروزی ملت ایران بر دشمنان بعثی نامیده شد.

مسئول دفتر حفظ آثار و نشر مشارکت روحانیت در دفاع مقدس خراسان‌جنوبی با اشاره به اهداف عملیات بیت المقدس، اظهار کرد: باز پس گیری خرمشهر یکی از مهمترین اهداف عملیات بیت المقدس بود که با رمز مقدس محمدبن عبدالله آغاز شد.
قاسمی ادامه داد: در این عملیات ۱۶ هزار نفر از نیروهای عراقی کشته و ۱۹ هزار نفر اسیر شدند.
مسئول دفتر حفظ آثار و نشر مشارکت روحانیت در دفاع مقدس خراسان‌جنوبی با اشاره به نفوذ دشمن گفت: برای مواجهه با نفوذ دشمن باید هوشیار بوده و مواظب باشیم با انتخاب‌های خود جلوی این نفوذ بگیریم.
قاسمی یادآور شد: مقاومت نیروهای ایرانی برای فتح خرمشهر نشان داد که با دست خالی نیز می‌شود کارهای بزرگی انجام داد و باید از این واقعه درس بگیریم.

انتهای پیام

captcha