ملت ایران با تکیه بر مؤلفه‌های قدرت ملی می‌تواند بر بحران‌های کنونی نیز فائق آید
کد خبر: 3717120
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۶
سردار رحیم صفوی:

ملت ایران با تکیه بر مؤلفه‌های قدرت ملی می‌تواند بر بحران‌های کنونی نیز فائق آید

گروه جهاد و حماسه ــ سردار رحیم صفوی در مراسم گرامیداشت سوم خرداد تاکید کرد؛ پنج عامل به عنوان مؤلفه‌های قدرت ملی توانست در دوران دفاع هشت سال مردم ایران موجب پیروزی بر رژیم بعث عراق که استکبار حامی آن بود شود، امروز نیز مردم با اتکا به همان پنج مؤلفه می‌تواند از بحران‌های کنونی نیز سربلند بیرون آید.

ملت ایران با تکیه بر مؤلفه‌های قدرت ملی می‌تواند بر بحران‌های کنونی نیز فائق آید

به گزارش ایکنا؛ مراسم گرامیداشت سوم خرداد، سالروز آزادسازی خرمشهر، پیش از ظهر امروز چهارشنبه  2 خردادماه در سالن اجتماعات سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با حضور سردار سیدیحیی رحیم صفوی؛ دستیار ارشد فرماندهی کل قوا، علی اصغر کاراندیش؛ معاون توسعه منابع انسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از معاونان و مدیران  و ایثارگران این وزارتخانه  برگزار شد.

در ابتدای این مراسم حسین حاجی، فرمانده مرکز بسیج وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سخنان کوتاهی با اشاره به حماسه فتح خرمشهر درخرداد سال 61 گفت: فتح خرمشهر آزادسازی خاک و سرزمین نبود، پرواز آزادی و آزادی پرواز بود که از آسمان خرمشهر به اقصی نقاط جهان پرواز کرد و در قلب جوانان سایر کشورهای اسلامی در غرب آسیا آشیان گرفت.

وی ادامه داد: امروز در غبار غوغای دنیای قدرت این طوفان جبهه مقاومت است که جسم و جان استکبار جهانی را سخت مجروح ساخته است و این اتحاد علیه دشمنان حاصل پرواز مقاومت و فرهنگ مقاومت در آسمان خونین شهر قهرمان است.

حاجی تلاش جهادگرانه رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس را ارج نهاد و در پایان گفت: در این عصر و زمان نیز باید با همان روحیه جهادی و ایمانی در صحنه‌های جدید مقاومت علیه خدعه و نیرنگ دشمنان که سعی در نفوذ و سیطره فرهنگی بر ما به ویژه نسل جوان ما دارند بایستیم.

در ادامه این مراسم سردار سیدیحیی رحیم‌ صفوی؛ دستیار ارشد فرماندهی کل قوا به ایراد سخن پرداخت و گفت: سی و شش سال پیش مردم ایران شاهد بزرگترین حماسه در طول هشت سال دفاع مقدس بودند و اکنون به پاس سال‌ها جانفشانی و سلحشوری فرزندان غیور این کشور گردهم آمدیم تا این روز را گرامی داشته و این پیروزی را جشن بگیریم.

وی ادامه داد: گرامیداشت روز آزادسازی خرمشهر فرصتی برای بازخوانی و بازپروری روحیه مقاومت و مجاهدت ملت ایران است و البته باید گفت که این بازخوانی و بازپروری قادر است نسخه شفابخشی برای عبور ایران از این گذرگاه خظیر و بحران تاریخی باشد که مجدد به واسطه کینه‌توزی و نگاه خصمانه دشمن به وجود آمده است.

ملت ایران با تکیه بر مؤلفه‌های قدرت ملی می‌تواند بر بحران‌های کنونی نیز فائق آید

سردار سرلشکر پاسدار رحیم صفوی افزود: ما در این روزگار برای رفاه و پیشرفت و از کار انداختن ماشین تبلیغاتی دشمن نیاز به بازخوانی دفتر خاطرات ایران در طول تاریخ چهل‌ساله پس از پیروزی انقلاب اسلامی و به ویژه دوران هشت سال دفاع مقدس داریم و توجه به اینکه ملت ایران در آن دوران با وجود کمبودها و کاستی‌های بسیار زیاد  اما روحیه انقلابی خود را همواره حفظ کرده و در برابر فشارهای وارد شده همچنان امیدوار و بانشاط به راه پُربرکت تاریخ انقلاب اسلامی ادامه می‌دادند.

وی تصریح کرد: ما در دوران جنگ برای رفع احتیاجات و اداره مملکت نیاز به فروش روزانه دومیلیون بشکه نفت داشتیم اما امریکا و فرانسه مانع از انجام این کار شدند و با بمباران ترمینال نفتی خارک، ما قادر به فروش 600 هزار بشکه نفت در روز بودیم با درآمدی 7 میلیارد دلاری؛ با چنین شرایطی اما هم جنگ اداره شد و هم وضعیت معیشتی مردم که تصور می‌کنم خوشیتنداری، صبوری و همراهی مردم با خدمتگزاران خود در دولت و نظام موجب برون‌رفت از سال‌های بحران به واسطه بروز جنگ بود.

این فرمانده دوران دفاع مقدس در ادامه  با تأکید بر این نکته که در شرایط کنونی نیز بیش از هر زمان دیگری نیاز به صبوری و همراهی مردم و دولتمردان برای فائق آمدن بر مشکلات پیش رو را داریم گفت: 5 عامل اصلی قدرت ملی ایران در دوران دفاع مقدس بود که توانست پس از 8 سال این ملت سرفراز را در برابر رژیم بعث عراق که نه در برابر کل دنیا و بدخواهان نظام جمهوری اسلامی ایران پیروز گرداند.

وی اظهار داشت: نخستین عامل را باید اعتماد و اتکال ملت مسلمان ایران به فدرت لایزال و نصرت الهی دانست، امری که ما به عینه در جریان فتح خرمشهر شاهد آن بودیم و با نیروی ایمان توانستیم این شهر را آزاد کنیم؛ همانگونه که امام(ره) به درستی فرمودند: خرمشهر را خدا آزاد کرد.

رحیم صفوی تأکید کرد: دومین عامل پیروزی ملت ایران در دوران دفاع مقدس را باید رهبری خردمندانه و مقدرانه امام(ره) دانست و البته حمایت مردم و تبعیت بی‌چون و چرای مسئولان از رهبری که نمود بارز آن اعزام بیش از 2 میلیون نفر به شکل داوطلبانه به صحنه‌های نبرد بود که این آمار به غیر از نیروهای ارتشی و نظامی است که وظیفه‌ای غیر از حضور در صحنه‌های جنگ را ندارند.

دستیار ارشاد فرماندهی کل قوا ادامه داد: وحدت و انسجام درونی میان همه اقوام سومین عامل و بالا بودن ظرفیت و آستانه تحمل و صبر مردم و غلبه بر یأس و نومیدی و امید به پیروزی را باید چهارمین عامل قدرتی دانست که منجر به پیروزی ما شده است.

وی افزود: قدرت برتر فکری فرماندهان ارتش و سپاه در برنامه‌ریزی عملیاتی و تغییر ساختار کلاسیک به ساختار انقلابی و جهادی در جریان انجام عملیات پنجمین عامل در راستای پیروزی ما در دوران جنگ بود و لازم است که ملت ما امروز با نگاه ژرف به گذشته تاریخی و حماسی خود و با اتکا به همان مؤلفه‌های قدرت ملی، روحیه خود را که رمز اقتدارآفرینی دوران دفاع مقدس است را حفظ نمایند.

ملت ایران با تکیه بر مؤلفه‌های قدرت ملی می‌تواند بر بحران‌های کنونی نیز فائق آید

رحیم صفوی به تشریح دلایل افول نظام سیره امریکا بر جهان پرداخت و گفت: به گفته برژینسکی مشاور سابقه امنیت ملی ایالات متحده، آمریکا بنا به دلایلی همچون ناتوانی در اداره امور داخله، بدهکاری بسیار زیاد، جنگ افروزی و صرف هزینه‌های زیاد در کشورهای مختلف به ویژه خاورمیانه دیگر همچون سابق نخواهد توانست کشورهای گوناگون را وادار به انجام مطامع و مقاصد خویش نماید و لذا با کمی سعه صدر و مقاومت می‌توان موجب انزوای  دولتمردان این کشور شد.

وی در پایان گفت: چرخه عمر ابرقدرتها به دو دوره انبساط و انقباض تقسیم می‌شود که در دوره توسعه این کشورها به توسعه قدرت و تسلط بر سرزمین های دیگر مبادرت می‌ورزند و در دوران انقباض که امریکا آن را سال 2001 با حمله به عراق کلید زد  هزینه‌های زیادی پرداخت کرد و این امر آرام آرام موجب زوال خواهد شد.

این گزارش حاکی است، در ادامه این مراسم با اهدای لوح و جوایزی از 18 بسیجی نمونه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تقدیر به عمل آمد که 10 نفر از آنها به نمایندگی از این 18 نفر با حضور سردار رحیم صفوی و کاراندیش به روی سن آمده و تقدیر شدند که اسامی برخی از آنها به شرح زیر است:

کمال پورمحمدی؛ پایگاه معاونت هنری، ذبیح انوری؛پایگاه خانه کتاب، مسعود وصلتی؛ پایگاه اداره کل استان تهران، احمد جلالتیان؛ پایگاه خبرگزاری، محمد بلندفطرت؛ پایگاه مرکزی.

همچنین از 10 آمر به معروف در جریان برگزاری سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از میان 85 آمر به معروفی که از سوی معاونت توسعه منابع انسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مورد تقدیر قرار گرفته بودند، به نمایندگی قدردانی شد.

گزارش از امیرسجاد دبیریان

انتهای پیام    

 

 

 

 

   

 

 

captcha