نقش استان همدان در عملیات بیت‌المقدس بی‌بدیل بود
کد خبر: 3717122
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۸

نقش استان همدان در عملیات بیت‌المقدس بی‌بدیل بود

گروه اجتماعی- فرمانده سپاه ناحیه اسدآباد گفت: امسال به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر و عملیات بیت تالمقدس ۷۰ عنوان برنامه فرهنگی در این شهرستان برگزار می‌شود.

نقش استان همدان در عملیات بیت المقدس بی بدیل بود

به گزارش ایکنا از همدان، به نقل ازروابط عمومی سپاه، سرهنگ حسن مرادی فرمانده سپاه ناحیه اسدآباد در نشست با اصحاب رسانه شهرستان اسدآباد با اشاره به فرارسیدن سوم خرداد و سالروز عملیات بیت المقدس و آزادسازی خرمشهر، اظهار کرد: امسال در گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عملیات آزادسازی خرمشهر 70 عنوان برنامه فرهنگی در سطح شهرستان اسدآباد برگزار میشود.
وی گفت: استان همدان در عملیات بیت المقدس و آزادسازی خرمشهر نقش مهمی داشت که مصداق عینی آن تقدیم 55 شهید و 120 جانباز است که البته شهرستان اسدآباد هم در این مهم سهم بزرگی داشته است.
فرمانده سپاه ناحیه اسدآباد گفت: امسال سالروز عملیات آزادسازی خرمشهر مصادف با ماه مبارک و پرفیض رمضان شده است که با استفاده از ظرفیت این ماه برنامه‌های متنوعی از جمله برگزاری نشست‌های روشنگری در زمینه استکبار جهانی و عملیات بیت المقدس خواهیم داشت.
وی سرکشی از خانواده های معظم شهدای این عملیات، غبارروبی مزار شهدا، برپایی نمایشگاه عکس و دستاوردهای دفاع مقدس، ایستگاه صلواتی در پایگاه‌های مقاومت، نواختن زنگ مقاومت در مدارس را از جمله برنامه های شهرستان در سوم خرداد ماه است.
مرادی یکی از برنامه های شاخص در سالروز آزادسازی خرمشهر را برپایی صبحگاه مشترک گردان‌های بسیج و سپاه دانست و گفت: سه گردان بیت المقدس، عاشورا وامام حسین(ع) در این صبحگاه حضور خواهند داشت.
وی عملیات بیت المقدس را مهمترین و بزرگترین عملیات جنگ تحمیلی خواند و گفت: آزادسازی خرمشهر به قدری به دشمن و صدام فشار آورد که صدام 30 نفر از فرماندهان خود را بازخواست و 61 نفر از آنان را اعدام کرد.
فرمانده سپاه ناحیه اسدآباد در بخش دیگری از سخنانش به نقش فرماندهان بزرگ دفاع مقدس از جمله شهید متوسلیان و صیاد شیرازی اشاره کرد و گفت: ما از این عملیات درس مقاومت، ایستادگی و وحدت را گرفتیم.
وی تصریح کرد: با آزادسازی خرمشهر تمام معادلات رژیم بعثی عراق بهم خورد و آنان نتوانستند ذره ای از خاک این شهر را تصرف کنند.
انتهای پیام

captcha