برگزاری جلسه اخلاق با موضوع «فضیلت قرآن» در جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی
کد خبر: 3717123
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۵

برگزاری جلسه اخلاق با موضوع «فضیلت قرآن» در جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی

گروه فعالیت‌های قرآنی - جلسه اخلاق با موضوع «فضیلت قرآن در ماه مبارک رمضان» ویژه کارکنان جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی امروز برگزار شد.

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، جلسه اخلاق با موضوع «فضیلت قرآن در ماه مبارک رمضان» ویژه کارکنان امروز دوم خردادماه در محل سالن اجتماعات جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی برگزار شد.

برگزاری جلسه اخلاق با موضوع«فضیلت قرآن» در جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی

‌ابراهیم لایقی، معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی در این جلسه تاکید کرد: داشتن اخلاق خوب در ماه مبارک رمضان مجوزی برای عبور از پل صراط است، تلاش کنیم در کنار خستگی، تشنگی و گرسنگی، حسن خلق را فراموش نکنیم.

وی، اظهار کرد: هر کس به افرادی که زیر نظر او کار می‎کنند، آسان بگیرد، خداوند نیز در روز قیامت بر او آسان گرفته بر او غضب نخواهد کرد، تکریم یتیمان نیز در ماه مبارک رمضان توصیه شده است و هر کس یتیمی را در این ماه تکریم کند، خداوند نیز در روز قیامت او را تکریم خواهد کرد.

لایقی، بیان کرد: احکام و موضوع ماه مبارک رمضان در قرآن، تنها در یک سوره آمده و در آیات 183 الی 187 سوره بقره به، احکام، فضیلت و عظمت ماه مبارک رمضان اشاره شده است، فضیلت رمضان به روزه نیست، بلکه به دلیل نزول قرآن در این ماه است.

برگزاری جلسه اخلاق با موضوع«فضیلت قرآن» در جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی

معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، با اشاره به تفسیر پیامبر(ص) از ماه رمضان افزود: پیامبر(ص) در خطبه آخرین جمعه ماه شعبان با ارایهی بهترین تعریف از این ماه، نفس‌های فرد روزه‌دار را تسبیح، خوابش را عبادت و دعاهایش را مقبول دانسته است.

لایقی ادامه داد: به استناد از قرآن کریم و احادیث مصومین (ع)، تلاوت قرآن در این ماه فضیلت بالایی دارد، قرآن فقط برای خواندن در این ماه نازل نشده است و در سایر ماه‌ها نیز باید قرائت شود، رمضان بهار تلاوت قرآن، دعا و استغفار است.

وی با بیان این که در احادیث بر تلاوت قرآن در ماه مبارک رمضان تاکید شده است، گفت: در این ماه، درهای بهشت باز است و سعی کنید با اعمالتان آن را نبسته ودرهای جهنم را به روی خود باز نکنید.

وی در ادامه با بیان این که این ماه با نام و یاد حضرت علی (ع) شناخته شده است، بیان کرد: حضرت علی (ع)، دنیا را تجارت اولیا الله دانسته و توصیه کرده است تا هر چه به دست می‎آوریم، برای آخرتمان باشد، در بسیاری از آیات قرآن بهشت و جهنم ترسیم شده است و کافران و باتقوایان با هم گفت‎وگو می‎کنند، با اندکی تامل در این آیات، نتیجه می‎گریم که تقوا را باید در این دنیا کسب کنیم.

برگزاری جلسه اخلاق با موضوع«فضیلت قرآن» در جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی

لایقی، در پایان با اشاره به به صفات مورد تاکید امام علی(ع) در نهج‎البلاغه خاطرنشان کرد: داشتن تواضع، کسب روزی حلال، داشتن سیرت پاک، حسن خلق و بخشیدن مال از جمله ویژگی‎هایی یک انسان خوب است که در نهج‎البلاغه ذکر شده است.

برگزاری جلسه اخلاق با موضوع«فضیلت قرآن» در جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی

گفتنی است، سلسله جلسات اخلاق به همت معاونت فرهنگی سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی در طول ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود.

انتهای پیام

captcha