مهرماه؛ آغاز چهل‌و‌یکمین دوره مسابقات کشوری قرآن کریم در اراک
کد خبر: 3717124
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۵

مهرماه؛ آغاز چهل‌و‌یکمین دوره مسابقات کشوری قرآن کریم در اراک

گروه فعالیت‌های قرآنی – معاون سیاسی امنیتی استانداری مرکزی گفت: مسابقات قرآن مرحله کشوری مهر‌ماه در اراک برگزار می‌شود. برنامه‌های استان باید یک هفته قبل از برگزاری مسابقات آغاز شود. برای اجرا و میزبانی هرچه‌بهتر باید از ظرفیت سمن‌ها، دانشگاه‌ها، مساجد و حتی زندان‌ها برای آموزش و اطلاع‌رسانی استفاده شود.

مهرماه؛ آغاز چهل‌و‌یکمین دوره مسابقات کشوری قرآن کریم در اراکبه گزارش ایکنا از استان مرکزی، اولین جلسه ستاد هماهنگی برگزاری چهل‌و‌یکمین دوره مسابقات کشوری قرآن کریم اوقاف امروز، دوم خردادماه با حضور فتح‌الله حقیقی، معاون سیاسی‌امنیتی استانداری مرکزی، حجت‌الاسلام دلاوری، مدیرکل اوقاف استان، حجت‌الاسلام حسینخانی، رئیس اداره قرآنی اوقاف و دیگر مسئولان در سالن جلسات استانداری برگزار شد.
حقیقی، در این جلسه گفت: کمیته‌های اطلاع‌رسانی، فرهنگی، تبلیغات شهری، مدعوین، جلب مشارکت و تأمین منابع و اجرایی شهرستان‌ها و بانوان باید با قوت تکالیف محول شده را اجرایی کنند. همچنین بهتر است بخشی از مسئولیت‌ها به دلیل انجام بهتر کارها به دیگران نیز واگذار شود.
وی تصریح کرد: مسابقات قرآن مرحله کشوری مهر‌ماه در اراک برگزار می‌شود. برنامه‌های استان باید یک هفته قبل از برگزاری مسابقات آغاز شود. برای اجرا و میزبانی هرچه‌بهتر باید از ظرفیت سمن‌ها، دانشگاه‌ها، مساجد و حتی زندان‌ها برای آموزش و اطلاع‌رسانی استفاده شود.
حقیقی اضافه کرد: بنده این مسابقات و دیگر جشنواره‌های قرآنی همچون گل‌های محمدی(ص) و فاطمی(س) و کنگره 6200 شهید استان را مسابقات قرآنی و یک همایش ساده نمی‌دانم، پیرو فرمایش رهبری مبتنی بر کاهش آسیب‌ها تمام این اقدامات باید در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی باشد و البته برگزاری مسابقات هم تکلیف قانونی و هم تکلیف شرعی است.
معاون سیاسی‌امنیتی استاندار مرکزی ادامه داد: برای برگزاری مرحله کشوری مسابقات قرآن بزرگان، مسئولان کشوری و لشکری، داوران بین‌المللی و ... در استان حضور خواهند داشت که باید امنیت آنان برقرار باشد. بهتر است برای رسیدگی هرچه بهتر به این مقوله کمیته امنیت و انتظامی استانداری وارد میدان شود.
وی افزود: استفاده از ظرفیت دانشگاه‌ها و مدارس می‌تواند به قوی‌تر برگزار‌شدن مسابقات کمک کند، تشکیل کمیته دانشگاهیان به روند حضور این قشر فعال در مسابقات کمک می‌کند و کمیته مراسم و کمیته ارزیابی نیز از دیگر کمیته‌هایی است که خوب است اضافه شود.
حقیقی با بیان اینکه اوقاف تمام برنامه‌های خود را برای معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری استان مرکزی ارسال کند، گفت: بهتر است برنامه‌های کمیته‌ها توسط مسئولین هر کمیته در قالب چک لیست یادداشت شود و پایان هر ماه میزان برنامه‌های اجرایی و کارهای انجام نشده بررسی شود.
این مقام مسئولبا بیان اینکه مسابقات قرآن باید مردم‌‌‌محور باشد، اظهار کرد: احکام رؤسای کمیته‌ها تهیه و اعطا شود، برای استفاده از ظرفیت‌ها از سمن ها نیز کمک گرفته شود.
یادآور می‌شود؛ در این جلسه مقرر شد از جلسه آینده فقط رؤسای کمیته‌ها با طرح و برنامه حاضر شوند و در هر جلسه سه نفر از فرمانداران نیز برای ارائه گزارش شرکت کنند.
انتهای پیام

captcha