بررسی راهکارهای همکاری کتابخانه‌های عمومی با سمن‌های استان مرکزی
کد خبر: 3717139
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۸

بررسی راهکارهای همکاری کتابخانه‌های عمومی با سمن‌های استان مرکزی

گروه فرهنگی - حجت‌الاسلام دانشی گفت: امروزه به جای آنکه استان مرکزی با فرهنگ، تاریخ و تمدن گذشته خود شناخته شود، با صنعت و اقتصاد شناخته می‌شود که این نیز اگرچه افتخارآمیز است اما ما در استان نیازمند توجه بیشتر به مقوله فرهنگ هستیم.

بررسی راهکارهای همکاری کتابخانه‌های عمومی با سمن‌های استان مرکزیبه گزارش ایکنا از استان مرکزی، به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی، در دیدار اعضای هیئت مدیره خانه سازمان‌های مردم نهاد استان مرکزی با حجت الاسلام دانشی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان که به منظور بررسی راهکارهای همکاری مشترک صورت گرفت؛ حجت‌الاسلام دانشی گفت: امروزه به جای آنکه استان مرکزی با فرهنگ، تاریخ و تمدن گذشته خود شناخته شود، با صنعت و اقتصاد شناخته می‌شود که این نیز اگرچه افتخارآمیز است اما ما در استان نیازمند توجه بیشتر به مقوله فرهنگ هستیم.
وی افزود: پس از آموزش‌و‌پرورش فراگیرترین دستگاه فرهنگی در استان هستیم و گستره حضور ما در تمامی شهرستان‌ها و برخی روستاهای بزرگ استان، جلوه این فراگیری می‌باشد.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ادامه داد: حضور کتابخانه‌های عمومی و فعالیت‌های فرهنگی کتابداران می‌تواند در توسعه فرهنگی استان نقش موثر و به سزایی داشته باشد که این امر نیازمند تعامل و همکاری مشترک با سایر دستگاه‌ها است.
وی با اشاره به وضعیت مطالعه در سطح جامعه گفت: امروزه وضعیت سرانه مطالعه تغییر یافته و از خواندن کتاب به مطالعه در فضای مجازی و اینترنت رسیده است اما آنچه که هنوز اهمیت بسزایی دارد، مطالعه کتاب است و سایر رسانه‌ها نمی‌توانند جایگزین آن باشند.
دانشی گفت: باید جوانان را به سمت کتابخوانی تشویق کرد و خانه سازمان‌های مردم نهاد و سمن‌های استان می‌توانند در زمینه فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی به ما کمک کنند.
وی ادامه داد: با برگزاری جلسات مشترک و تشکیل اتاق فکر، می‌توان کتابخوانی را در جامعه توسعه داد و در این زمینه از طرح‌ها و ایده‌های سمن‌ها استقبال خواهیم کرد
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی با اشاره به فعالیت‌های متنوع کتابخانه‌های عمومی، اظهار داشت: در زمینه خدمت‌رسانی به جامعه معلولین بویژه افراد نابینا و کم‌بینا خدمات بسیار خوبی انجام شده و با راه‌اندازی و فعالیت ۲ باب کتابخانه ویژه نابینایان در اراک و ساوه و تولید کتاب‌های صوتی و بریل، امیدواریم هیچ فرد نابینایی در استان حسرت کتاب خواندن نداشته باشد.
حجت‌الاسلام دانشی ادامه داد: اداره کل ما این آمادگی را نیز دارد تا با گسترش کتابخانه‌های مشارکتی در کارخانجات و واحدهای صنعتی، کارگران و کارکنان این مجموعه‌ها را به سمت کتاب و کتابخوانی تشویق نماید.
وی با اشاره به نقش و اهمیت سازمان‌های مردم نهاد در گسترش فرهنگ در جامعه گفت: درخشش در عرصه‌های فرهنگی با پیشینه کهن ایرانی اسلامی سهل الوصول خواهد بود و با وجود ظرفیت‌های بسیار بالای فرهنگی در تمامی کشور، امیدوارم دهه پنجم انقلاب، دهه عمل بیشتر به شعارها و اصول انقلاب اسلامی باشد و بتوانیم به اهداف بلند فرهنگی انقلاب نایل شویم.
اعضای هیئت مدیره خانه سازمان‌های مردم نهاد استان نیز در این دیدار به ارائه پیشنهادات و نقطه نظرات خود پرداختند و گزارشی از فعالیت‌های سمن‌های استان ارائه کردند.
انتهای پیام

captcha